قهرمان پاراآسیایی جاکارتا:هیات نابینایان تهران، ورزشکاران را فراری می دهد

قهرمان پاراآسیایی جاکارتا:هیات نابینایان تهران، ورزشکاران را فراری می دهد

9 مرداد 1398

«مهدی اولاد» : نفر نخست پرتاب دیسک و وزنه ایران و نفر نخست رنکینگ جهانی هستم و حضورم در توکیو ۲۰۲۰ قطعی است. اما نمی توان بدون آمادگی به پارالمپیک فکر کنم. یکی از مشکلاتی که به عنوان یک ملی پوش با آن دست به گریبان هستم توجه نداشتن هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان تهران است.

 

وی در توضیح نقش فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در توجه به ورزشکاران رشته های تحت نظر این فدراسیون افزود: فدراسیون برای رفع مشکلات ملی پوشان رشته های مختلف سنگ تمام می گذارد اما باید بپذیریم این نهاد مسوول امور ورزشکاران سراسر کشور است و نمی تواند نسبت به یک یا چند ورزشکار خاص نگاه ویژه داشته باشد. من زیر نظر هیات استان تهران فعالیت می کنم و باید این هیات نسبت به نیازهای ورزشکارانی مانند من بی تفاوت نباشد.

 

دارنده مدال طلای بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ادامه داد: متاسفانه هیات استان تهران حمایت های لازم را انجام نمی دهد و تنها زمانی که مسابقات کشوری باشد نام ما در لیست ورزشکاران نابینای این استان قرار می دهد. هیات تهران نسبت به دیگر استان ها شرایط مناسبی دارد و با وجود مجموعه ورزشی هرندی مشکل زیر ساختی و مالی ندارد.

 

او با بیان اینکه برای افرادی که تفریحی در مجموعه ورزشی شهید هرندی ثبت نام کردند وسیله ایاب و ذهاب تامین می شود اظهار داشت:  برای من که قرار است مدال آور پارالمپیک باشم، حمایتی در کار نیست و تماسی نیز نمی گیرند. انتظار من تنها حمایت مالی نیست بلکه حمایت همه جانبه است که موجب دلگرمی می شود.

 

دارنده ۲ مدال طلای بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا افزود: با وجود آنکه در پاراآسیایی اندونزی ۲ مدال طلا گرفتم، اما مسوولان تهران برخلاف سایر استان ها، استقبال زیادی نکردند و دیرتر از تمام استان ها برای ورزشکاران مدال آور مراسم گرفتند. در حالی استان تهران با ۲ میلیون تومان از مدال آوران تقدیر کرد که برخی از استان ها از چهار تا ۱۰ میلیون تومان به مدال آوران پاراآسیایی پاداش دادند.

 

اولاد یادآور شد:  هیات نابینایان استان تهران نه تنها به وظایف خود در حمایت از ورزشکاران عمل نمی کند، بلکه  وعدهایی را هم که داده، عملی نکرده است. من در منطقه طرح ترافیک نمی توانم رفت و آمد داشته باشم و باید به ورزشگاه آفتاب انقلاب بروم و این برایم سخت است و هیات هزینه های ایاب ذهاب و تمرین به ما نداده است و بیشتر سرشان با مجموعه هروی و درآمد زایی از آن گرم است.

 

وی گفت: برخی از ورزشکاران نابینا از تهران رفتند و به عضویت تیم های دیگر  استان ها درآمدند. من نیز قرار است به فارس بروم و در یکی از تیم های این استان عضو شوم. نمی دانم چرا رییس هیاتی که با رای ما به ریاست رسیده اکنون بی توجهی می کند و کمتر نیازهای ما را نمی بیند.

 

مهدی اولاد از جمله ورزشکاران نابینایی است که توانست در بازی های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۲ مدا طلا را در رشته  پرتاب دیسک و پرتاپ وزنه کسب کند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است