3 هزار و 820 ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند

3 هزار و 820 ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند

4 مهر 1398

غلامحسین رنجبردر دومین روز از هفته ناشنوایان، تعداد معلولین ناشنوای تحت حمایت بهزیستی استان را 3 هزار و 820 نفرعنوان کرد و افزود : عمده‌ علت بروز معلولیت ناشنوایی در هرمزگان ، مسایل ژنتیکی و ازدواج فامیلی است .

 

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان یادآور شد: بخشی از این افراد ناشنوای مطلق و شماری نیز نیمه شنوا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های مهم بهزیستی برنامه غربالگری شنوایی نوزادان است گفت: در این عرصه باید سخت بکوشیم تا بتوانیم کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل برسانیم که این مهم مستلزم همکاری خانواده ها، بهزیستی و مراکز تخصصی است.

 

رنجبر ، سنجش شنوایی ، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کودکان ناشنوا و خانواده آنان ، کاشت حلزون ، خرید سمعک و خدمات گفتار درمانی را از جمله برنامه های سازمان در راستای پیشگیری از بروز معلولیت ناشنوایی و کم شنوایی و حمایت از ناشنوایان  معرفی کرد .

 

غلامحسین رنجبرهمچنین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های بهزیستی حمایت از معلولان در زمینه ادامه تحصیل در مقاطع مختلف است تصریح کرد: در همین راستا دانشجویان و دانش‌آموزان ناشنوا و کم‌شنوا نیز از طریق پرداخت کمک هزینه تحصیلی مورد حمایت بهزیستی قرار دارند.

 

وی همچنین کمک هزینه خرید خدمت گفتار درمانی ، ارائه وسایل کمک توانبخشی شنوائی ، کمک هزینه ایاب و ذهاب ، کمک هزینه مسکن ، اشتغال و فعالیت های فرهنگی ، هنری و ورزشی را از دیگر خدمات ارائه شده به معلولین ناشنوا عنوان کرد.

 

مدیر کل بهزیستی استان درادامه به توانمندی و موفقیت های ناشنوایان در عرصه های مختلف اشاره داشت و برگزاری مراسم مذهبی و درخشش ناشنوایان در فعالیت های فرهنگی ورزشی وهمچنین کسب عناوین و مقام های برتر استانی و کشوری را در سال گذشته یادآور شد.

 

وی در خاتمه با اشاره به اینکه 2 تا 8 مهرماه به عنوان هفته جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است، بیان داشت: این هفته فرصتی مناسب برای بیان توانمندی ها و مسائل و مشکلات پیش روی جامعه ناشنوای استان است و بهزیستی هرمزگان با همکاری کانون ناشنوایان استان برنامه هایی متنوع با هدف بزرگداشت هفته جهانی ناشنوایان برنامه ریزی کرده است.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است