رفع مشکلات معلولان تکلیفی بر دوش مسئولان است

رفع مشکلات معلولان تکلیفی بر دوش مسئولان است

7 مهر 1398

استاندار فارس با تاکید بر اینکه کمک به رفع مشکلات جامعه معلولان یک وظیفه و تکلیف برای مسئولان است، گفت: مجموعه مدیریت استان فارس در حد توان و مقدورات به تحقق مطالبات این قشر کمک خواهد کرد.

 

 عنایت‎الله رحیمی  در دیدار با اعضای هیئت مدیره جامعه معلولان فارس ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، عنوان کرد: اقشار مختلف از محدودیت‎ها و مشکلات و توانمندی‎های برخوردار هستند و عزیزان معلول نیز ناخواسته دچار ضایعاتی شده‎اند و وظیفه جامعه است که در حد توان شرایط را به گونه‎ای فراهم کند که این قشر نیز بتوانند همچون سایر افراد جامعه به زندگی ادامه دهند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد تشکل‎ها و مجامعی همچون جامعه معلولان در رفع مشکلات و بررسی مسائل این قشر موثر خواهد بود، گفت: فعالیت گروه‌های مدنی و برخواسته از خود معلولان به نحو مناسب تری بر مشکلات اشراف داشته و به آن می‌پردازند.

 

استاندار فارس یادآور شد: دولت نیز توجه به معلولان و ایجاد شرایط مطلوب برای زندگی آنان همچون سایر افراد جامعه را در دستور کار قرار داده اما باید این موضوع را در خاطر داشته باشیم که کشور امروز با مشکلات و موانع اقتصادی متعددی مواجه است.

 

رحیمی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال برای جامعه معلولان، به تسهیلات ارزان قیمت و تسهیلات تکلیفی دولت در حوزه اشتغال زایی اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت وجود طرح‌های مناسب، شرایط برای دریافت این تسهیلات از سوی این افراد نیز مهیا خواهد بود.

 

او مشاغل خانگی، فعالیت‌های هنری و صنایع دستی، گوهر تراشی و.. را از مشاغلی دانست که می‌تواند با آموزش در اشتغال زایی جامعه معلولان موثر باشد.

 

استاندار فارس بیان کرد: استخدام معلولان در ادارات دولتی از ضوابطی برخوردار است که با توجه به این ضوابط در صورت استخدام نیرو باید 3 درصد از این استخدام‌ها به معلولان تعلق گیرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است