حضور کم‌رنگ دوچرخه‌سواران معلول در پارالمپیک توکیو

حضور کم‌رنگ دوچرخه‌سواران معلول در پارالمپیک توکیو

28 مهر 1398

رییس انجمن دوچرخه سوارای معلولان و نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به حضور تنها یک دوچرخه سوار معلول در رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: تلاش بر این است که در رقابت‌های آینده تعداد دوچرخه‌سواران معلول و نابینا و کم‌بینا را افزایش و این رشته را توسعه دهیم.

 

فرهاد صفرزاده : با توجه به این که مسئولیت دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان را به تازگی برعهده گرفتم سعی دارم در ابتدا جلسه هم‌اندیشی با کارشناسان و خبرگان این رشته ۱۱ آبان در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم تا با جمع‌آوری یکسری اطلاعات جامع و غنی در خصوص وضعیت و جایگاه دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان بتوانیم در جهت توسعه این رشته گام موثری برداریم.

 

وی گفت: تصمیم داریم در این جلسه هم‌اندیشی کارگروهی را تشکیل دهیم تا با رفع مسائل و مشکلات دوچرخه‌سواری برنامه‌ریزی مدونی را برای رشد و توسعه دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و پارالمپیک داشته باشیم تا در آینده تعداد دوچرخه‌سواران را از یک نفر به چند نفر افزایش دهیم.

 

رییس انجمن دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مهدی محمدی در رشته دوچرخه‌سواری معلولان مطرح است و برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو با دوچرخه‌سواران غیرمعلول در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت می‌کند، هدف گذاری بر این است که در آینده با کمک فدراسیون دوچرخه سواری و کمیته ملی پارالمپیک حمایت خوبی را از دوچرخه‌سواران معلول داشته باشیم تا کم‌کم بتوانیم جایگاه دوچرخه‌سواران معلول و نابینا و کم‌بینا را در سطح آسیا پررنگ‌تر کنیم.

 

صفرزاده پیرامون این پرسش که یکی از مشکلات دوچرخه‌سواران معلول و نابینا و کم‌بینا کمبود تجهیزات و قدیمی بودن دوچرخه‌های آنهاست، آیا در این زمینه تمهیداتی اندیشده شده است یا خیر؟ گفت: قرار است یکسری دوچرخه از طرف فدراسیون جانبازان و معلولان در اختیار فدراسیون دوچرخه‌سواری گذاشته شود، البته از زمانی که دوچرخه‌سواری معلولان و نابینایان و کم‌بینایان تحت پوشش فدراسیون دوچرخه‌سواری قرار گرفتند تصور می‌کنم امکانات و تجهیزات به طور یکسان در اختیار دوچرخه‌سواران است و کمتر با مشکل تجهیزات مواجه هستند.

 

وی در پایان اظهار کرد: تلاش بر این است تا در آینده این رشته را همانند سایر رشته‌های پارالمپیکی مطرح کنیم و تعداد ورزشکاران خود را در پارالمپیک‌های آینده افزایش دهیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است