تجهیز 15 اتوبوس‌ ناوگان شهری یزد به رمپ معلولان

تجهیز 15 اتوبوس‌ ناوگان شهری یزد به رمپ معلولان

2 آذر 1398

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از ساماندهی و مناسب‌سازی تعدادی از اتوبوس‌ها و همچنین ایستگاه‌های اتوبوس شهر یزد برای معلولان خبر داد.

 

«محمدرضا شفیعی» ، با اشاره به تجهیز 15 دستگاه اتوبوس به رمپ دستی ویژه استفاده انواع معلولیت‌ها به ویژه جسمی و حرکتی یزد، اظهار کرد: 14 دستگاه اتوبوس با هزینه حدود 70 میلیون تومان به رمپ دستی تجهیز و یکی از این اتوبوس‌ها برای اولین بار در یزد به رمپ برقی تجهیز شده است.

 

وی با بیان این که رمپ برقی مذکور با استفاده از توان داخلی سازمان حمل و نقل بار و مسافر طراحی و ایجاد شده است، گفت: این رمپ با استفاده از پمپ باد فعالیت می‌کند و شاسی آن پایین می‌آید و افراد معلول و حتی ویلچری می‌تواند از آن به سهولت استفاده کنند.

 

این مسئول از آماده شدن تاکنون هفت دستگاه از این اتوبوس برای جشنواره گردشگری معلولان در یزد خبر داد و با اشاره به تلاش برای آماده‌سازی هشت اتوبوس مناسب‌سازی شده دیگر در بازه زمانی برگزاری جشنواره که از دهم تا بیستم آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: این اتوبوس‌ها پس از جشنواره در اختیار حمل و نقل شهروندان معلول یزدی قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان این که اتوبوس‌هایی با شاسی‌های بلند قابلیت تجهیز به رمپ ندارند، گفت: علاوه بر مناسب‌سازی اتوبوس‌ها، پیگیر ساماندهی و مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان نیز هستیم تا با ایجاد سایبان و پل مناسب تردد انواع افراد معلول را تسهیل کنیم.

 

شفیعی در پایان نیز یادآور شد: طرح مناسب‌سازی پیاده‌روها جهت معلولان و سالمندان نیز تقریباً در تمام سطح شهر متناسب با وضعیت و قابلیت پیاده‌روها از سوی شهرداری‌ها در حال اجراست.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است