درخشش بانوان پاراتنیس‌روی‌میز خراسان رضوی در مسابقات کشور

درخشش بانوان پاراتنیس‌روی‌میز خراسان رضوی در مسابقات کشور

10 دی 1398

در سال‌های گذشته رشته پاراتنیس‌روی‌میز زیرنظر فدراسیون جانبازان و معلولین بود و رقابت‌های آن نیز زیرنظر این فدراسیون برگزار می‌شد، اما از سال گذشته این رشته زیرمجموعه فدراسیون پینگ‌پنگ شد و امسال اولین دوره قهرمانی این رشته با حضور ورزشکاران معلول و جانباز در تهران برگزار شد. 

 

در این رقابت‌ها ۷۱ ورزشکار از ۱۳ استان کشور از تاریخ ۸دی‌ماه به‌مدت ۲ روز در سالن ورزشی نابینایان هرندی در 11کلاس رقابت کردند و در پایان، نفرات برتر معرفی شدند. 

 

در این دوره از مسابقات در کلاس 102 و بازیکنان نشسته 2 ورزشکار خراسانی اول و دوم شدند. زهرا انصاری به قهرمانی رسید و نرگس خزایی نایب‌قهرمان شد. 

 

در کلاس3 و 4، خراسانی‌ها مدالی کسب نکردند، اما در کلاس5 مریم ترابی از خراسان نایب‌قهرمان شد و نرگس قابلی بازهم از خراسان موفق شد عنوان سومی را کسب کند. 

 

در کلاس9، مریم حجی‌زاده از خراسان دوم شد و منیره قنبری نیز عنوان سومی این کلاس را به دست آورد. قهرمان کلاس10 نیز یک خراسانی بود و فاطمه محمدی در رده اول قرار گفت. 

 

به‌این‌ترتیب تیم خراسان رضوی در اولین دوره این رقابت‌های کشوری 2 طلا، 3 نقره و 2برنز به دست آورد. نرگس خزاعی در تیم نشسته که سال‌ها در تیم ملی بوده است، در کنار زهرا انصاریان قهرمان آسیا، نرگس قابلی و مریم ترابی، دیگرمدال‌آوران مشهدی در بخش نشسته هستند و در تیم ایستاده نیز فاطمه محمدی، ملی‌پوش مشهدی و قنبری برای خراسان بازی کردند.

 

هدایت این ورزشکاران را در سال‌های اخیر فرزانه طبسی برعهده داشته است. 

 

جابه‌جایی ورزشکاران این رشته از جانبازان و معلولین به فدراسیون تنیس‌روی‌میز قطعا معایب و محاسنی دارد که هنوز برای ورزشکاران و مربیان این رشته نیز مشخص نشده است. احتمال می‌رود حالا ورزشکاران از امکانات بهتر و تخصصی‌تری در فدراسیون پینگ‌پنگ بهره‌مند باشند.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است