مظلومی: هنوز وضعیت شنا و فوتبال ۵ نفره برای حضور در پارالمپیک مشخص نیست

مظلومی: هنوز وضعیت شنا و فوتبال ۵ نفره برای حضور در پارالمپیک مشخص نیست

11 دی 1398

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت: در حال حاضر تنها جودو و دوومیدانی نابینایان و کم بینایان حضورشان در پارالمپیک توکیو قعطی شده است و وضعیت فوتبال پنج نفره و شنا هنوز مشخص نیست.

 

محمدرضا مظلومی ، درباره وضعیت شناگر نابینا و کم‌بینا برای حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو افزود: با توجه به این که سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به توکیو کسب مدال است، کریمی در مسابقات جهانی لندن هشتم شد و مجوز ورودی به بازیهای پارالمپیک را کسب کرد. البته این جایگاه چون با سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک هم‌خوانی ندارد احتمال اعزام وی خیلی ضعیف است. به هر صورت در این زمینه کمیته ملی پارالمپیک تصمیم‌گیرنده است و ما تابع قوانین هستیم.

 

وی گفت: در فوتبال پنج نفره نیز هنوز شرایط برای اعزام تیم به بازیهای پارالمپیک توکیو مشخص نیست، پیش‌بینی که کمیته ملی پارالمپیک از این تیم در قهرمانی آسیا داشت کسب عنوان قهرمانی بود که نایب قهرمان شد. تیم‌هایی که حضورشان برای پارالمپیک توکیو قطعی شده است در حال حاضر در اردوی آمادگی کیش بسر می‌برند که برای تیم فوتبال پنج نفره هنوز اردویی پیش‌بینی نشده و بستگی به سیاست کمیته ملی پارالمپیک دارد که این تیم را در لیست اعزام بازیها قرار دهد یا خیر؟

 

رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: در رشته دوومیدانی نیز ۳ نفر از دوومیدانی کاران نابینا و کم‌بینا در مسابقات جهانی امارات موفق به کسب سهمیه شدند که تنها مهدی اولاد و عزیزی که در این رقابتها طلا کسب کردند در اردوی کیش بسر می‌برند و در جودو نیز محمدرضا خیرالله زاده و وحید نوری که دارای رنکینگ یک و دو جهان هستند حضورشان در توکیو قطعی شده است.

 

مظلومی افزود: پیش‌بینی ما کسب ۴ سهمیه دیگر در دوومیدانی است که امیدوارم در مسابقات فزاغ که اسفند در امارات برگزار می‌شود، به این موفقیت دست پیدا کنیم.

 

وی در پایان اظهار کرد: ماموریت ما کسب سهمیه و اعزام کاروان کیفی به بازیهای پارالمپیک توکیو است، حال این که چه تعداد از نفرات دارای سهمیه‌ به توکیو اعزام می‌شوند بستگی به سیاست کمیته ملی پارالمپیک دارد و در این زمینه ما دخالتی نمی‌کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است