لباس زنان پاراوزنه‌بردار مشکلی برای رقابت‌های جهانی ندارد

لباس زنان پاراوزنه‌بردار مشکلی برای رقابت‌های جهانی ندارد

28 دی 1398

«سیدمحمدرضا میرشفیعی» : از شهریورماه سال جاری فراخوان شرکت زنان پاراوزنه‌بردار برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور داده شد اما انتظار نداشتیم که شمار شرکت کنندگان زیاد باشد. بیش از ۸۰ نفر در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند که یک رکورد برای نخستین دوره به شمار می‌رود. از این تعداد ۷۵ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و ۵ نفر در رده سنی جوانان بودند. این تعداد در حالی بود که تعداد ورزشکاران مرد پس از ۲۶ دوره برگزاری رقابت، کمتر از ۱۲۰ نفر است.

 

وی در زمینه چرایی شمار کم جوانان در این رقابت‌ها گفت: شرکت ورزشکاران معلول زن در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور مستلزم کلاس‌بندی بود و ما این کلاس بندی را در ظرف ۲ روز انجام دادیم. البته رده سنی جوانان از ۱۴ تا بیست سال است و یکی از دلایل شرکت کم این گروه سنی شاید نبود زمان لازم برای ثبت نام و شرکت باشد. بدون شک در دوره‌های آینده میزان شرکت آنان بیش از دوره نخست خواهد بود.

 

سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری با اشاره به اقدامات فدراسیون برای گسترش این رشته در بین زنان معلول گفت: نبود ملی‌پوشان زن در رشته پاراوزنه‌برداری یکی از  کاستی‌های ایران در این رشته است. در مسابقات جهانی و پارالمپیک این کاستی به خوبی دیده می شود. طرح تشکیل تیم ملی زنان در دستور کار قرار گرفته و بدون شک در آینده بیشتر از این طرح خواهیم شنید. قرار است پس از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی پاراوزنه‌برداری زنان تشکیل شود. در این راستا در کنار مسابقات ۲ دوره داوری و مربیگری نیز برای ورزشکاران معلول زن در دستور کار قرار گرفت.

 

میرشفیعی در پایان با اشاره به پوشش زنان معلول وزنه‌بردار افزود: نماینده وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک در محل مسابقات حاضر بودند و ایراد خاصی به پوشش نداشتند. چون مسابقات زیر نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار نشد، هنوز تایید جهانی آن را نگرفته‌ایم اما پوشش برای تایید مشکلی ندارد زیرا از پوشش بسیاری از زنان ورزشکار حاضر در مسابقات بین‌المللی این رشته مناسب‌تر است.

 

نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور پارا وزنه‌برداری زنان، بزرگداشت شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» جمعه ۲۷ دی ماه برگزار شد. تیم خوزستان با کسب ۶۴ امتیاز قهرمان شد و تیم های کرمانشاه با ۶۲ امتیاز و تهران با ۵۵ امتیاز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است