اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های تولید محصولات مقابله با #کرونا

اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های تولید محصولات مقابله با #کرونا

1 اردیبهشت 1399 معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر از معلولان و ۱۵۰۰ نفر از زنان است سرپرست خانوار در کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با #کرونا خبر داد.

ذوالفقار یزدان‌مهر در جمع خبرنگاران در خصوص تشکیل کارگروه ویژه برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی لوازم بهداشتی به دنبال با شیوع #کرونا گفت: همزمان با اعلام وضعیت ویژه برای مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور و تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و تشکیل کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر در سازمان بهزیستی کشور، کارگروه ویژه‌ای برای راه اندازی و تجهیز واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی و مراقبتی نظیر ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... در اداره کل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال ۹۸ و همزمان با شروع به ویروس کرونا در کشور افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در کلیه استان‌ها در حرکتی خودجوش و به منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود برای مبارزه با ویروس کرونا اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با ویروس کرونا کردند اظهار کرد: از اسفند ماه تاکنون بر اساس گزارش میدانی جمع‌آوری شده بالغ بر ۳۵۰ واحد تولیدی در مقیاس کوچک و متوسط توسط جامعه هدف بهزیستی تشکیل شده که بخش قابل توجهی از این واحدها با هماهنگی اداره بهداشت یا اداره صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اقدام به تولید و تجهیز کارگاه کردند.


یزدان مهر با بیان اینکه حدود ۵۰۰۰ نفر از افراد تحت پوشش سازمان و خانواده‌های آنها در قالب کارگاه‌های تولیدی محصولات مقابله با کرونا در اسفند ماه سال قبل و در فروردین ماه سال جاری مشغول به فعالیت شدند، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر از معلولان و ۱۵۰۰ نفر از زنان است سرپرست خانوار در بین این افراد هستند و محصولاتی همچون ماسک، لباس کادر پزشکی مخصوصاً لباس ویژه کادر مراقبت از کرونا، شیلد محافظ صورت و محصولات ضد عفونی کننده تولید می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در کنار این کارگاه‌ها کارخانجاتی نظیر شرکت فیروز، شرکت اونتاطلوع بابل واحدهای صنعتی دیگر که همکاران بهزیستی محسوب شده و افراد تحت پوشش بهزیستی در این کارخانجات شاغل هستند به شکل شبانه روزی در حال تولید و عرضه محصولات ویژه مبارزه با کرونا خصوصا محلول‌های ضدعفونی‌کننده تحت نظارت سازمان غذا دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی استانها هستند.


یزدان مهر با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی با وجود محدودیت‌های زیادی که از نظر مالی دارند و با استفاده از وام‌های کوچک حمایتی برای اشتغال تا زمان برطرف شدن کامل بیماری کرونا تمام تلاش و توان خود را برای حضور در جهاد مبارزه با کرونا خواهند داشت، تصریح کرد: این جامعه هدف از چالش کرونا به عنوان فرصتی برای جهش تولید منطبق با  فرمایشات مقام معظم رهبری بهره‌برداری خواهد کرد.


وی افزود: همچنین پویش ملی اشتغال بهزیستی در فضای مجازی شکل گرفته و تاکنون بیش از هزار نفر از فعالان فضای مجازی در قالب پویش مذکور با اداره کل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ارتباط و همکاری گرفته‌اند و امیدواریم با این حرکت بزرگ جهادی بتوانیم در حل بحران بیماری کرونا سهمی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است