با هدف حمایت از آسیب دیدگان کرونا؛ پویش «مهربانی، وقت همدلی» در کرج راه‌اندازی می‌شود

با هدف حمایت از آسیب دیدگان کرونا؛ پویش «مهربانی، وقت همدلی» در کرج راه‌اندازی می‌شود

5 اردیبهشت 1399

کرج - معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج گفت: پویش «مهربانی، وقت همدلی» با هدف حمایت از آسیب دیدگان کرونا در کرج راه‌اندازی می‌شود.

محسن زارع بعد از ظهر پنج شنبه در نشستی با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه پویشی در راستای حمایت از سالمندان در کرج راه اندازی شد، اظهار کرد: این پویش با هدف کمک به خانواده‌هایی که افراد سالمند، معلول و ناتوان جسمی دارند، راه اندازی شد تا به مشکلاتی که برای آنها در ایام قرنطینه حادث شده بود، رسیدگی شود.

وی با اشاره به برقراری ۲۷۰ تماس با ۱۳۷ شهرداری در این خصوص، گفت: از سوی سمن‌های فعال در شهر کرج نیز ۱۴۰ مورد برای ارائه خدماتی مثل دارو اعلام شده است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج همچنین گفت: بسیاری از کسبه، مشاغل شهری، کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچک، کارگران روزمزد و همچنین زنان سرپرست خانوار به دلیل دو ماه خانه نشینی دچار مشکلات اقتصادی زیادی شدند برای کمک به این عزیزان «پویش مهربانی، وقت همدلی» راه اندازی شد.

زارع با تاکید بر اینکه پویش مهربانی، وقت همدلی حول محور ترویج مهربانی و بخشش راه اندازی شده است، گفت: این پویش مردمی است و مختص دستگاه خاصی نیست. چندین دستگاه مختلف در آن مشارکت دارند، هدف از برگزاری آن نیز بسط و گسترش پویش مهربانی در میان مردم است.

وی با اشاره به جمعیت ۴۵۰ هزار دانش آموزان در استان البرز، گفت: طبق آخرین آمار مرکز نیکوکاری فرهنگیان بیش از ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان امکانات اولیه برای استفاده از آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی را ندارند، ما می‌توانیم در قالب پویش مهربانی، وقت همدلی گوشه‌ای از این امکانات را برای آنها فراهم کنیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج با اشاره به اینکه در پویش مهربانی، وقت همدلی هدف برداشتن گام‌های اساسی با همکاری و مشارکت مردم برای ترویج فرهنگ مهربانی است، گفت: بهره گیری از کمک گروه‌های جهادی نیز در این مورد نیز مدنظراست.

زارع با اشاره به اینکه شهرداری کرج از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از یک میلیارد تومان در زمینه اطلاع رسانی محیطی در سطح شهر اعتبار تخصیص داده است، گفت: اطلاعات لازم با نصب بنر و بیلبورد در مناطق مختلف شهر کرج دنبال شده است.

وی در بخش دیگری گفت: برای راه اندازی پویش مهربانی، وقت همدلی با مراکز نیکوکاری شهر و همچنین اصناف هماهنگی‌های لازم انجام شده است. ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری کرج اعلام آمادگی کرده اند یک روز از حقوق خود را به مراکز نیکوکاری شهر اختصاص دهند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج تاکید کرد: در ترویج این پویش جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی از طریق فضای مجازی و رسانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است