از به‌روز کردن حقوق کارکنان تا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

از به‌روز کردن حقوق کارکنان تا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

2 تیر 1399 شهردار کرمان نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایۀ هر سازمانی دانست و گفت: پس از قبول مسئولیت در شهرداری کرمان، آنچه که اهمیت داشت، پرداختن به مسائل معیشتی کارکنان شهرداری بود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، سیدمهران عالم‌زاده در نشست با اصحاب رسانه، به معوق بودن حقوق برخی کارکنان شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: ابتدای شروع فعالیتم در شهرداری کرمان، حقوق برخی کارکنان معوق شده بود و گاهی شاهد اعتصابات کارگری بودیم که این مهم در دستور کار قرار گرفت و طی شش‌ماه، حقوق تمام کارکنان شهرداری شامل رسمی، قراردادی و شرکتی به‌روز شد.

وی افزود: اولویت بعدی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود که اگرچه پس از شروع باید طی ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسیدند، اما فقط حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح

شهردار کرمان ادامه داد: بنابراین، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر در دستور کار قرار گرفت و حتی پل شهید بهشتی (سیدی) که اجرای آن حدود هشت‌سال طول کشیده بود، به بهره‌برداری رسید.

عالم‌زاده تخصیص منابع مالی برای پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها، نیاز به تخصیص ۴۶۰ میلیارد تومان منابع داشتیم؛ ضمن این‌که تکمیل نهایی این پروژه‌ها، ۶۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز خواهد داشت.

وی به تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان جدید شهرداری هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر پروژه‌های بزرگ شهری، پروژه‌های کوچک ازجمله بوستان‌ها، پارک‌ها و پیاده‌راه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

شهردار کرمان افزود: در همین زمینه سال گذشته حدود ۲۰ پروژۀ کوچک در مقیاس منطقه‌ای به بهره‌برداری رسید و امسال هم ۱۵ پروژه آماده بهره‌برداری بود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، افتتاح این پروژه‌ها به تعویق افتاد.

عالم‌زاده ادامه داد: از هفتۀ آینده طی ۱۵ هفته، هر هفته یک پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش درآمدهای شهرداری از ۳۲۰ میلیارد تومان به ۸۲۰ میلیارد تومان

شهردار کرمان به افزایش درآمدهای شهرداری در سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: سال اول حضور من در شهرداری کرمان، درآمد شهرداری ۳۲۰ میلیارد تومان بود که با تلاش همکارانم و مصوبات خوب شورا، این درآمد در سال گذشته به ۸۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت که بیش از ۲۰۰ درصد افزایشِ درآمد را نشان می‌دهد.

عالم‌زاده افزود: درآمد امسال شهرداری کرمان نیز ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که افزایش ۴۰۰ درصدی درآمدها را در پی خواهد داشت.

عالم‌زاده افزایش بهره‌وری نیروی انسانی را نیز ضروری دانست و گفت: در این دوره از مدیریت شهری، حدود ۲۰ درصد از کارکنان رسمی و قراردادی شهرداری کرمان بازنشسته شدند؛ ضمن این‌که با تعداد نیروی باقی‌مانده، سازمان سرمایه‌گذاری، شهرداری بافت تاریخی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شکل گرفت که نشان‌دهندۀ ۲۰ درصد بهره‌وری در حوزۀ نیروی انسانی است.

وی از پرداخت بدهی‌های معوق شهرداری کرمان نیز خبر داد و گفت: شهرداری کرمان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق داشت که ۱۷۰ میلیارد تومان از این رقم، بدهی به قرارگاه خاتم بود.

شهردار کرمان افزود: طی این مدت تمام بدهی‌های معوق شهرداری کرمان به صفر رسیده است.

عالم‌زاده ادامه داد: همچنین مشکل پیمان‌کارانی که بدون قرارداد کار کرده بودند نیز در حال تعیین‌تکلیف است.

اضافه‌شدن ۲۳ دستگاه اتوبوس به چرخۀ حمل‌ونقل شهری

وی به افزایش قیمت اتوبوس طی سال‌های اخیر هم اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود اتوبوس در چرخۀ حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان، تعمیر تعداد ۲۳ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفت و به چرخۀ حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان اضافه شد.

شهردار کرمان از خریداری پنج دستگاه اتوبوس مگاترانس و دو دستگاه اتوبوس ویژۀ معلولان نیز خبر داد.

تلاش برای بخشودگی جرایم مالیاتی شهرداری و تقسیط و پرداخت مالیات شهرداری کرمان به اداره امور مالیاتی و پرداخت بدهی‌های مربوط به خریداری قیر در دوره‌های گذشته نیز از دیگر مواردی بود که شهردار کرمان به آن‌ها اشاره کرد.

عالم‌زاده افزود: همچنین نقشه‌های آرامستان جدید بازنگری شد؛ ضمن این‌که مشکل معارض زمین آرامستان نیز حل شد و اکنون، اجرای پروژۀ آرامستان جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمام پروژه‌ها و اقدامات شهرداری، در قالب مناقصه و مزایده انجام می‌شود و تاکنون، حتی یک قرارداد بدون ترک تشریفات نداشته‌ایم.

شهردار کرمان از تجهیز و اضافه‌شدن پنج دستگاه خودروی آتش‌نشانی به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان خبر داد و گفت: با توجه به مستهلک بودن ماشین‌آلات سبک شهرداری کرمان، ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک خریداری و ماشین‌آلات سنگین نیز نوسازی و به‌روزرسانی شد.

عالم‌زاده افزود: کارخانه‌های آسفالت و تولید جدول شهرداری نیز راه‌اندازی شد و اکنون، با ظرفیت کامل کار می‌کنند.

راه‌اندازی اتوماسیون شهرداری کرمان

وی از راه‌اندازی آزمایشی اتوماسیون شهرداری کرمان از روز گذشته خبر داد و گفت: سیستم نرم‌آفزار یکپارچۀ حوزۀ مالی نیز استقرار یافت و اکنون، حوزۀ مالی شهرداری می‌تواند تمام اقدامات مالی مناطق شهرداری و سازمان‌های وابسته را رصد کند.

شهردار کرمان افزود: لوایح عوارضی شهرداری کرمان نیز پس از ۱۲ سال بازنگری شد که ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری کرمان را در پی داشت.

عالم‌زاده به راه‌اندازی سایت شفافیت هم اشاره کرد و گفت: با قرار گرفتن طرح تفصیلی شهر کرمان روی سایت شفافیت، جلوی بسیاری از رانت‌ها گرفته شد.

وی افزود: توسعۀ شبکۀ آب خام شهر کرمان نیز از دیگر اقدامات بود که با هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد تومان، در دستور کار قرار گرفت تا برای آبیاری فضاهای سبز شهر کرمان از آب شهر استفاده نشود.

شهردار کرمان ادامه داد: از سال گذشته نیز تمام لوازم مورد نیاز در شهرداری کرمان به‌صورت مناقصه و یک‌جا خریداری می‌شود که موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در شهرداری کرمان شده است.

مرکز مانیتورینگ شهرداری کرمان یکی از مراکز به‌روز کشور

عالم‌زاده به نصب دوربین‌های پایش تصویری در شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: با مساعدت استانداری کرمان، تعداد ۴۰ دوربین پایش تصویری شهر کرمان به ۴۱۳ دوربین افزایش یافت و اکنون مرکز مانیتورینگ شهرداری کرمان، یکی از مراکز به‌روز کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بدهی‌های دولت به شهرداری کرمان گفت: تاکنون، ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی‌های دولت به شهرداری کرمان تهاتر شده است.

شهردار کرمان به ۱۶۰ کیلومتر جدول‌گذاری و ۴۶۰ هزارمترمربع آسفالت معابر در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: عمدۀ جدول‌گذاری و آسفالت معابر، در مناطق هدف و کم‌برخوردار بوده است.

عالم‌زاده افزود: همچنین طی این مدت ۹۱ هزار مترمربع به فضای سبز شهر کرمان اضافه شده است.

وی ادامه داد: ۴۱ پروژه نیز ازجمله حافظۀ چوب و تخم‌مرغ‌های رنگی در حوزۀ سیما و منظر شهری اجرا شده است.

برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله در ۷۳ محله

شهردار کرمان به اقدامات شهرداری در حوزۀ فرهنگی و اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه، شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله است که در این زمینه شهر کرمان به ۷۳ محله تقسیم شده و شوراهای اجتماعی در این محله‌ها در حال شکل‌گیری است.

عالم‌زاده افزود: این شوراها ساختار مدنی دارند و با حضور اقشار مختلف هر محله اداره می‌شوند؛ ضمن این‌که با انتخاب شهردارمحله، امور هر محله به اهالی سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های شهروندیِ فصلی نیز از دیگر اقدامات بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، جشنوارۀ نوبهار امسال با عنوان «کرمونی‌شو» در فضای مجازی برگزار شد که حدود دو میلیون نفر بازدیدکننده داشت.

شهردار کرمان از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۵ خانۀ فرهنگ مشارکتی هم خبر داد و گفت: همچنین به‌زودی شاهد راه‌اندازی نخستین بازارچۀ صنایع دستی در شهر کرمان برای کمک به مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار خواهیم بود.

عالم‌زاده افزود: حمایت از تعدادی فیلم با موضوعات فرهنگی‌اجتماعی از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی ادامه داد: همچنین حمایت از ارکستر سازهای ملی «خواجوی کرمانی» در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمن این‌که در زمینۀ خواهرخواندگی، پس از دوسال تلاش به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم که به‌زودی گزارش آن ارائه خواهد شد.

شهردار کرمان از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های پیاده‌پذیری نیز خبر داد.

عالم‌زاده افزود: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، ۴۰۰۰ بستۀ حمایتی در قالب کمک مؤمنانه تهیه و توسط سازمان‌های مردم‌نهاد بین نیازمندان توزیع شد.

شهردار کرمان به تعویض نرم‌افزار شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت: نرم‌افزار قبلی، بسیار کُند و فاقد امکانات بود؛ بنابراین، تعویض این نرم‌افزار در دستور کار قرار گرفته است.

عالم‌زاده در خصوص هم‌سطح‌سازی پیاده‌روها گفت: هم‌سطح‌سازی و اجرای خط ویژۀ نابینایان در پیاده‌روها در دستور کار قرار دارد.

وی به طراحی مسیر گردشگری شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: مسیر گردشگری شهر کرمان از میدان شورا شروع می‌شود و تا میدان توحید، بازار، میدان شهدا، خیابان شهدا و درنهایت تا گنبد جبلیه ادامه خواهد داشت.

شهردار کرمان در رابطه با پل سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز گفت: اجرای این پل هیچ‌گونه معارضی ندارد و در حال ساخت است.

عالم‌زاده به اجرای مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر کرمان هم اشاره کرد و گفت: مسیرهای دوچرخه‌سواری در طرح جامع ترافیک شهر کرمان دیده شده و به‌عنوان بخشی از شبکۀ حمل‌ونقل عمومی عمل می‌کند.

وی در خصوص پروژۀ بام کرمان هم گفت: سرمایه‌گذار اکنون، در حال تأیید نقشه‌های پروژۀ بام کرمان است؛ ضمن این‌که محوطه‌سازی این پروژه شروع شده است.

شهردار کرمان در خصوص طراحی میدان آزادی با اشاره به مشورت با سه تن از اساتید بزرگِ حوزۀ شهرسازیِ کشور گفت: ابتدا باید موضوعات ترافیکی میدان آزادی حل شود و پس از آن با کمک یک مشاور قوی، برای موضوعات شهرسازی این میدان برنامه‌ریزی شود تا به‌عنوان یک میدان شهری عمل کند.

هم‌سطح‌سازی تقاطع شرف‌آباد

عالم‌زاده به پروژۀ سه‌راهی شرف‌آباد هم اشاره کرد و گفت: در خصوص هم‌سطح‌سازی و یا غیرهم‌سطح‌سازی این تقاطع اختلاف نظر وجود دارد که فعلاً تصمیم بر هم‌سطح‌سازی این پروژه است.

شهردار کرمان به تشکیل ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت در شهرداری کرمان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون، اقدامات قابل توجهی در حوزۀ مناسب‌سازی معابر شهری و بوستان‌ها برای سهولت تردد معلولان انجام شده است.

عالم‌زاده همچنین نارون‌های بلوار جمهوری‌اسلامی را بخشی از حافظۀ تاریخی مردم کرمان دانست و گفت: برای بلوار جمهوری‌اسلامی، جلسات متعددی با کارشناسان مختلف برگزار شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات در این زمینه، کاشت نارون‌های جدید است تا پس از چندسال، این بلوار به وضعیت گذشتۀ خود برگردد.

شهردار کرمان با بیان این‌که توسعۀ متوازن در تمام حوزه‌ها، از مهم‌ترین برنامه‌ها در این دورۀ مدیریت شهری بوده است، گفت: در این دوره تلاش کرده‌ام تمام مناطق شهری کرمان به‌طور متوازن توسعه پیدا کند تا شاهد مهاجرت درون‌شهری نباشیم.

راه‌اندازی فرهنگ‌سرای ورزش و تفریحات سالم شهرداری

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان هم در این نشست با اشاره به اقدامات شهرداری کرمان در حوزۀ افراد دارای معلولیت گفت: برای نخستین‌بار، فرهنگ‌سرای ورزش و تفریحات سالم شهرداری کرمان در حال راه‌اندازی است که بخشی از فعالیت این فرهنگ‌سرا به ورزش افراد دارای معلولیت اختصاص خواهد یافت.

محمد جهانشاهی همچنین از فعالیت راهنمایان گردشگری با عنوان «راهنمایان سلامت» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، «راهنمایان سلامت» به آگاهی‌دادن به شهروندان در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می‌پردازند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان هم با اشاره به تعطیلی باغ وحش کرمان گفت: متأسفانه حیوانات موجود در باغ وحش کرمان، در شرایط مناسبی نگهداری نمی‌شدند؛ بنابراین، تصمیم بر تعطیلی این باغ وحش گرفته شد.

ایمان سیف‌الهی افزود: تعداد زیادی از این حیوانات متعلق به محیط زیست بود که به این سازمان تحویل داده شد.

وی در خصوص ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار نیز گفت: علاوه بر شهرداری، سایر دستگاه‌ها ازجمله سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی هم در این زمینه مسئولیت دارند که با همکاری دستگاه‌های مسئول، اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است