ویلچر با قیمت مناسب و تخفیف از کجا بخریم؟

ویلچر با قیمت مناسب و تخفیف از کجا بخریم؟

2 تیر 1399

از جمله سؤالاتی که برای اغلب افراد در هنگام اولین خریدشان به وجود می‌آید این است که ویلچر را از کجا بخریم و باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؛ در این مطلب به این سوالات پاسخ داده می‌شود.

 ویلچر، صندلی چرخداری است که در دسته‌بندی لوازم توان‌بخشی و ارتوپدی قرار می‌گیرد. این صندلی چرخدار دارای انواع مختلفی است و با قابلیت‌های متفاوتی در بازار ارائه می‌شود. از جمله سؤالاتی که برای اغلب افراد در هنگام اولین خریدشان به وجود می‌آید این است که ویلچر را از کجا بخریم و باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد. قطعاً رفاه حال بیماران، سالمندان و معلولین حرکتی در بالاترین اولویت است. قطعاً اولین اقدام برای رفع این نیاز گشتن به دنبال فروشگاه کالا پزشکی و لوازم توان‌بخشی است.

فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی تخصصی بهترین گزینه برای خرید هستند چرا که علاوه بر تأمین جنس مورد نیاز شما دارای پشتیبانی و مشاوره مطلوب هستند. فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو با عرضه انواع دستگاه اکسیژن ساز و کمک تنفسی، لوازم توان‌بخشی مانند ویلچر، ویلچر برقی، واکر، لیفتر بیمار یا بالابر بیمار، توالت فرنگی، عصا و … همراه با گارانتی معتبر و خدمات مشاوره‌ای و پس از فروش به بهترین شکل در جهت رفع اساسی نیاز مشتریان خود قدم برمی‌دارد.

ویلچرها به طورکلی به دو دسته ویلچر دستی و ویلچر برقی یا الکتریکی تفکیک می‌شوند و همان‌گونه که از نام آن‌ها پیداست ویلچر دستی به‌صورت مکانیکی و با انرژی فرد و یا شخص دیگری به حرکت در می‌آید و ویلچر برقی از طریق انرژی برق که در باتری‌ها ذخیره شده است، موتور تعبیه شده در خود را به کار انداخته و حرکت می‌کند.

ویلچر دستی و انواع آن

ویلچر دستی یا مکانیکی دارای انواع مختلفی است و قیمت ویلچر بر اساس کارایی و قابلیت‌هایی که در آن‌ها متفاوت است، از انواع ویلچر دستی می‌توان به ویلچر ساده، ویلچر ارتوپدی، ویلچر سی پی CP، ویلچر برانکاردی، ویلچر اطفال و کودکان، ویلچر اسپرت و ورزشی، ویلچر ام آر آی، ویلچر چند کاره و توالت فرنگی دار اشاره نمود و توضیح مختصری در رابطه با آن‌ها خواهیم داد؛

* ویلچر ساده با دارا بودن حداقل امکانات نیاز بسیاری از افراد را می‌تواند برطرف کند.

* ویلچر ارتوپدی علاوه بر قابلیت‌های ویلچر ساده، امکان حرکت و جداسازی زیردستی و جاپایی‌ها را نیز به کاربر می‌دهد.

* ویلچر سی پی CP، این ویلچر برای نگهداری و حرکت بیماران فلج مغزی و یا ضایعه نخاعی دارای نگهدارنده های بدن، سر و گردن، پهلو بوده و همچنین دارای جدا کننده ران و پاها است.

* ویلچر برانکاردی نوعی ویلچر ارتوپدی است که قابلیت تنظیم زاویه پشتی ویلچر را هم به کاربر می‌دهد و امکان تبدیل شدن به برانکارد را دارد. برخی از ویلچرهای برانکاردی دارای مخزن مدفوع یا به اصطلاح لگن دار نیز می‌باشند. از دیگر نام‌های ویلچر برانکاردی می‌توان به ویلچر برانکارد شو، ویلچر تخت شو، ویلچر لگن دار و ویلچر برانکاردی استیل اشاره نمود.

* ویلچر اسپرت برای استفاده ورزشکاران در مسابقات ورزشی بوده همچنین این ویلچرها قابلیت اضافه کردن لوازم شخصی فرد را نیز دارند.

* ویلچر کالسکه‌ای با طراحی و وزن سبکی که دارد، وسیله‌ای مناسب برای سفر بوده که امکان تا شدن و به حجم کم درآمدن را دارد.

* ویلچر حمام دستشویی، به‌طور معمول این ویلچرها از جنس استیل ضد زنگ هستند و در ابعادی تولید می‌شوند که به راحتی از چهارچوب‌های استاندارد عبور کنند.

* ویلچر ام آر آی از این ویلچر در اتاق عمل، MRI، استخر یا مراکز آب‌درمانی و نیز رادیولوژی استفاده می‌شود.

* ویلچر اطفال و کودکان: برای کاربری کودکان از ویلچر ساخته شده و معمولاً رنگ‌بندی‌های زیبا و جذابی دارند.

 

ویلچر برقی و انواع آن

ویلچر برقی یا الکتریکی به طور کلی در دو نوع تاشو و مبله ساخته و در بازار عرضه می‌گردند. قیمت ویلچر برقی بر اساس نوع موتور، باتری‌ها، سیستم هدایتی و قابلیت‌های ویلچر برقی متفاوت است و دارای اختلاف قیمت‌های زیادی نسبت به هم هستند. ویلچر برقی تاشو در مقایسه با ویلچر برقی مبله سبک‌تر بوده و قابلیت حمل و جابجایی راحت‌تری دارد. برخی دیگر از انواع ویلچر برقی شامل ویلچر ایستا، ویلچر برقی مسافرتی و کودکان است.

سیستم کنترل ویلچر برقی پیچیده‌ترین قسمت این وسیله نقلیه را تشکیل می‌دهد و باعث می‌شود که در هنگام خرید ویلچر برقی به گارانتی و خدمات پس از فروش و برند آن توجه ویژه‌ای شود. سیستم هدایتگر و کنترل ویلچر برقی، به دو نوع یکپارچه و دو قسمتی یا جویستیک درایور هستند که قدرت ویلچر برقی در مدل دو قسمتی یا جویستیک درایور به نسبت از مدل یکپارچه بیشتر است.

از دیگر ویژگی‌های مهم در خرید ویلچر برقی که باید به آن توجه کرد داشتن چرخ‌های بزرگ است که می‌تواند نگرانی و اضطراب را در زمان حرکت به‌خصوص در هنگام مواجهه با چاله و پستی بلندی‌ها برطرف کند.

 

کلام آخر

همان‌طور که در بالا گفته شد ویلچرها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام نیازهای طیف وسیعی از افراد را برطرف می‌کنند. بهتر است پیش از خرید ویلچر ابتدا معیارهایی مانند سن، وزن، نوع معلولیت حرکتی و مدت زمان استفاده از ویلچر را مدنظر قرار دهید. معمولاً افرادی که به‌طور کامل به ویلچر وابسته هستند و مدت زمان طولانی را در بیرون از منزل می‌گذرانند نیاز به خرید ویلچر برقی دارند.

بهترین راه برای خرید کالا و تجهیزات پزشکی از قبیل ویلچر، ویلچر برقی، واکر توالت فرنگی ، دستگاه اکسیژن ساز، دستگاه کمک تنفسی و… با توجه به حساسیت‌هایی که دارند مراجعه به مراکز معتبری مانند فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی به نشانی www.tavanino.com است.

در فروشگاه تجهیزات پزشکی اینترنتی توانی نو با اطمینان خاطر از اصالت و گارانتی کالا در هر کجای ایران که باشید می‌توانید کالای موردنظر خود را با قیمت مناسب و ارزان سفارش دهید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و در محتوای آن هیچ نظری نداریم.

 

منبع:  مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است