لغو مسابقات قهرمانی کشور معلولان از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا

لغو مسابقات قهرمانی کشور معلولان از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا

8 شهریور 1399

مسابقات قهرمانی کشور معلولان که قرار بود شهریور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شود، از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو شد.

 بهمن رضایی، درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور معلولان که قرار بود شهریور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شود، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور معلولان برای انجام رکوردگیری و انتخاب تیم ملی قرار بود با ۵۰۰ نفر از دوومیدانی کاران زن و مرد شهریور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شود که ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری مسابقات را صادر نکرد.

  وی گفت: برای شناسایی نفرات برتر دوومیدانی و دعوت به تیم ملی جهت اعزام به مسابقات بین المللی و کسب سهمیه پارالمپیک توکیو تصمیم داریم ۲۸ شهریور یا ۴مهر رکورد گیری را در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب با تعداد محدود از دوومیدانی کاران برتر برگزار کنیم. به همین خاطر  از استان‌ها درخواست کردیم تا بهترین نفرات خود را که طی سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رکورد نفر سوم جهان را به ثبت رسانده اند به کمیته فنی پارالمپیک معرفی کنند تا در این رکوردگیری شرکت کنند.

 رضایی افزود:  این رکوردگیری زیر نظر کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان به صورت رسمی برگزار خواهد شد تا بتوانیم در پایان بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم. بنابراین استان‌ها باید ورزشکاران واجد شرایط خود را به ما تا ۱۵ شهریور اعلام کنند تا بتوانیم نسبت به برگزاری رکوردگیری در ۲۸ شهریور و یا چهار مهر اقدامات لازم را انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان خاطرنشان کرد: نفرات برتر این رکوردگیری پس از دعوت به تیم ملی از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای شرکت در تورنمنت‌هایی که جهت کسب سهمیه پارالمپیک پیش‌بینی شده است، اعزام خواهند شد.

 رضایی اضافه کرد: این رکوردگیری در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله دوم آن اسفند خواهد بود، کسانی که نتوانند به هر دلیلی در مرحله اول رکوردگیری شرکت کنند، در مرحله دوم که زیر نظر آی پی سی برگزار می شود، شرکت خواهند کرد تا آخرین فرصت حضور در تیم ملی دوومیدانی و اعزام به تورنمنت‌های بین مرزی جهت شرکت در بازیهای پارالمپیک توکیو را از دست ندهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا به امروز ۱۲ سهمیه (۹ سهمیه در بخش معلولان و ۳ سهمیه در نابینایان و کم بینایان) کسب شده است، سعی داریم برای حضور در پارالمپیک توکیو این تعداد را تا ۲۵ سهمیه افزایش دهیم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است