مدیرعامل کانون معلولین توانا:

مدیرعامل کانون معلولین توانا:

حضور بیش از ۳ هزار نفر در جشنواره تشویق دانش آموزان قزوینی

5 آذر 1399

قزوین- مدیرعامل کانون معلولین توانا گفت: امسال برای اولین‌بار جشنواره دانش آموزان ممتاز به‌صورت مجازی برگزار شد که بیش از سه هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و حتی خانواده‌ها نیز در قالب برنامه‌ها و چالش‌هایی که در این جشنواره برگزار شد حضور و شرکت فعال داشتند.

محمدرضا هادی‌پور با اشاره به جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز، تصریح کرد: کانون معلولین توانا ۲۵ سال پیش باهدف تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد داری معلولیت تشکیل شد تا نگرش جامعه نسبت به معلولان را تغییر داده و آن‌ها را با حقایق زندگی افراد معلول آشنا کند.

وی افزود: فردی که دارای معلولیت جسمی-حرکتی است انسان ناتوان به شمار نمی‌رود بلکه تنها محدودیتی در جسم دارد و توانایی انسان‌ها در اندیشه آن‌هاست، این در حالی است که در سال‌های گذشته جامعه به افراد معلول به دید ترحم و افراد ضعیف و ناتوان نگاه می‌کرد و کانون توانا توانست با کار فرهنگی نگرش جامعه را به ابعاد مختلف معلولیت تغییر دهد.

مدیرعامل کانون معلولین توانا اظهار کرد: کانون معلولین جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز را باهدف ارتقای آگاهی جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت از ۲۲ سال پیش راه‌اندازی کرده است، این مجموعه معتقد است هر یک از دانش‌آموزان در ساخت آینده کشور نقش بسزایی ایفا می‌کنند بنابراین لازم و ضروری است که از همان سنین کودکی و نوجوانی با مفاهیم و دغدغه‌های معلولان آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر نگرش خانواده‌های دانش‌آموزان از دیگر اهداف جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز است، تاکنون هزاران خانواده از طریق فرزندان خود و حضور دانش‌آموزانشان در این جشنواره با نحوه صحیح برخورد با افراد دارای معلولیت آشنا شده‌اند.

بنا بر اعلام روابط عمومی کانون معلولین توانای قزوین، هادی‌زاده یادآور شد: امسال با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز با برنامه‌ریزی‌های کانون معلولین توانا به‌صورت مجازی برگزار شد، درواقع جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز امسال برای اولین بار به‌صورت مجازی به‌عنوان پایلوت در استان قزوین اجرا شد، با توجه به برنامه‌های صورت گرفته این جشنواره سال آینده به‌صورت کشوری در تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: سایت اختصاصی جشنواره از سال آینده قابلیت ثبت‌نام برای دانش آموزان سراسر کشور را دارد، دانش‌آموزان به‌جز موفقیت‌های تحصیلی می‌توانند دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و مهارتی خود را در تمام زمینه‌ها به این جشنواره معرفی کنند.

مدیرعامل کانون معلولین توانا تأکید کرد: بااینکه کانون توانا امسال برای اولین‌بار برگزاری مجازی این جشنواره را تجربه می‌کرد اما با استقبال خوبی از طرف دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها مواجه شد، بیش از سه هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و حتی صدها خانواده‌ها نیز در قالب برنامه‌ها و چالش‌هایی که در قالب این جشنواره برگزار شد حضور و شرکت فعال داشتند.

وی بیان کرد: از میان هزاران دانش‌آموز شرکت‌کننده در جشنواره دانش‌آموزی بیش از ۷۴۰ دانش‌آموز آثار و مدارک خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و بر اساس آن مورد امتیازبندی قرار گرفتند.

هادی‌زاده تصریح کرد: برنامه اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز به‌صورت زنده از برنامه چهل‌ستون شبکه قزوین برگزار شد و برندگان جوایز طی دو مرحله قرعه‌کشی انتخاب شدند و یکی از مراحل قرعه‌کشی بین تمامی شرکت‌کنندگان فارغ از هرگونه دسته‌بندی صورت گرفت و درنهایت ۶ دانش‌آموز برنده جوایز نقدی پنج‌ تا ۱۰ میلیون ریالی شدند.

وی اظهار کرد: مرحله دوم قرعه‌کشی نیز به دانش‌آموزانی اختصاص داشت که موفق به کسب بالاترین امتیازها در این جشنواره شده بودند، این دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کرده بودند به‌ جز جوایزی که با قرعه‌کشی به منتخبان اهدا شد، ۷۵۰ دانش‌آموز ممتاز که مدارک توانمندی‌های خود را در سایت جشنواره بارگذاری کرده بودند اجازه یافتند تا جوایز موردعلاقه خود را با میل و سلیقه خود از فهرست جوایز اعلام‌شده در سایت انتخاب کنند.

مدیرعامل کانون معلولین توانا عنوان کرد: امسال دانش‌آموزان از تمام استان توانستند در جشنواره تجلیل از شرکت کنند درحالی‌که سال‌های گذشته شرکت‌کنندگان جشنواره محدود به شهرهای قزوین، تاکستان و البرز می‌شد اما امسال ما از الموت، بوئین‌زهرا و بسیاری از روستاهای استان قزوین نیز شرکت‌کننده داشتیم.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است