یزد، شهر دسترس‌پذیر تا ۳ سال آینده

یزد، شهر دسترس‌پذیر تا ۳ سال آینده

26 آذر 1399

یزد- معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با اشاره به انتخاب شهر یزد از مهرماه امسال به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر، از انجام مناسب‌سازی معابر تمام نقاط این شهر طی سه سال آینده خبر داد.

«محمدعلی سلمانی» با تاکید بر اهمیت مناسب‌ سازی شهری و اقداماتی که شهرداری یزد در این زمینه انجام داده است، از مناسب‌سازی معابر شهری در تمام شهر یزد طی سه سال آینده خبر داد و  گفت: در همین راستا طرحی با عنوان «هفت خوان» آغاز شده و پایش نقطه به نقطه یک مسیر رفت و برگشتی ۱۰ کیلومتری توسط یک تیم کارشناسی در حال انجام است.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این زمینه در سطح شهر انجام شده است، اظهار کرد: مناسب‌سازی از اتوبوس‌های شهری آغاز و تاکنون ۱۰ دستگاه اتوبوس مجهز به رمپ و قابل استفاده برای معلولان ضایعه نخاعی، کالسکه، سالمندان و ناشنوایان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی افزود: ۳۰ درصد از اتوبوس‌های قبلی نیز با تمهیدات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد برای استفاده از معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شده است.

این مسئول همچنین تصریح کرد: در راستای در دسترس قرار گرفتن شهر برای تمام اقشار نیز همه‌ی طرح‌های شهری حوزه معاونت شهرسازی دارای پیوست مناسب‌سازی شده است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، سلمانی  با بیان این که از سال گذشته چهار ناظر معلول برای پنج منطقه شهرداری یزد جهت نطارت بر روند مناسب‌سازی انتخاب شده است، گفت: در صورتی که امضای تایید این افراد پای طرح اجرایی پیمانکاران نباشد، کار از پیمانکار تحویل گرفته نمی‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد همچنین از ایجاد پارکینگ‌های اختصاصی ویژه معلولان در سطح این شهر جهانی یزد خبر داد و گفت: تابلوهای این ایستگاه‌ها تا پایان سال در نقاط مشخص شده، نصب خواهد شد.

 

منبع:  ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است