برگزاری مسابقات بزرگ ورزش جانبازان، معلولان و نابینایان در  مشهد

برگزاری مسابقات بزرگ ورزش جانبازان، معلولان و نابینایان در مشهد

31 اردیبهشت 1401

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد گفت: جشنواره بزرگ ورزش جانبازان، معلولان و نابینایان در مشهد از ۱۶ خرداد ماه آغاز خواهد شد.

سید حسین غیاثی  اظهار کرد: برای اولین بار جشنواره بزرگ ورزش جانبازان، معلولان و نابیناییان مشهد در ۱۰ رشته والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، بوچیا، دوومیدانی، گل‌بال نابیناییان، شنا، دارت، وزنه‌برداری، تنیس روی میز و تیراندازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌ نام این دوره از مسابقات آغاز شده و تا ۱۶ خرداد ماه نیز ادامه دارد، افزود: این مسابقات در بخش آقایان و بانوان همزمان با ولادت امام رضا(ع) از ۲۱ خرداد ماه آغاز خواهدشد و ورزشکاران حدود ۳۰ تا ۴۵ روز درگیر مسابقات خواهند بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت کنند، گفت: این جشنواره ورزشی با همایش بزرگ ویلچررانی در پارک ملت مشهد آغاز خواهد شد. شرکت در این مسابقات رایگان است و ورزشکاران در برخی رشته‌ها همچون دارت می‌توانند به همراه خانواده خود حضور یابند.

وی با اشاره به موضوع استعدادیابی در این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: در رقابت‌های والیبال نشسته جام رمضان، هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران، ۲ نفر از بازیکنان رده پایه را به تیم‌های ملی والیبال نشسته انتخاب کرد. از همین رو قطعا در این دوره از مسابقات استعدادیابی توسط مربیان هیات جانبازان و معلولان در رشته‌های مختلف انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی آن نیز صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد تصریح کرد: با تاکید شهردار مشهد مبنی بر توجه به ورزش جانبازان و معلولان در سال جاری مسابقات دیگری برای این قشر از ورزشکاران و خانواده آنان نیز برگزار خواهد شد. خوشبختانه در ماه رمضان نیز تجربه خوبی در برگزاری مسابقات ورزشی معلولین داشتیم که استقبال بی نظیری از مسابقات آن به عمل آمد اما به واسطه برخی محدودیت‌ها نتوانستیم این مسابقات را در رشته‌های متعدد برگزار کنیم. از همین رو تصمیم گرفتیم با شرایط بهتری جشنواره بزرگ ورزش جانبازان، معلولان و نابینایان را خرداد ماه در مشهد برگزار کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است