ورزش معلولان و جانبازان فعالیتی الهام‌بخش است

ورزش معلولان و جانبازان فعالیتی الهام‌بخش است

26 تیر 1401

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش جانبازان و معلولان علاوه بر افتخارآفرینی‌های مستمر و مداوم فعالیتی به شدت الهام‌بخش است.

حمید سجادی  در مراسم گردهمایی پیشکسوتان و مدال‌آوران پارالمپیک در هتل همای مشهد با اشاره به قهرمانان فقید ورزش ایران افزود: یکی از منابع درسی مهم در ورزش کتابی بود که دکتر میرفتاح آن را نوشت. سیامند رحمان که در ورزش پیشرو بود و رکوردهای مختلفی را به ثبت رساند و دیگر قهرمانانی که مردم ایران را شاد کردند، همواره یادشان در اذهان مردم گرامی است.

وی افزود: خلاقیتی که همیشه از سوی پارالمپیکی‌ها و فدراسیون این مجموعه سراغ داریم، امیدوارم همیشه پررونق و پربار باشد. به مناسبت‌های مختلف و در هر رویدادی از ورزش معلولان شاهد کاری نو هستیم که امیدوارم این مهم مستمر باشد.  

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این سلسله مسائل درس‌هایی برای نسل جدید دارد و می‌تواند در عمق وجود آنان خلاقیت را ایجاد کند. به اعتقاد ما در کشور ورزش معلولان و جانبازان اهداف متفاوت و ارزشمندی دارد. جامعه باید به این درک برسد که ورزش عامل بازگشت جانباز و معلول به جامعه است. همچنین سلامت توامان جسمی و روحی را رقم می‌زند و هماهنگ‌کننده سوخت‌وساز بدن است.

وی افزود: یکی از بهترین عوامل شادابی جانباز و معلول همین ورزش است که نشاط‌بخش است. وقتی به هر دلیلی توانایی یا ظرفیتی را از دست می‌دهیم، با فقدان آن روبه‌رو می‌شویم ولی ورزش ثابت کرده که در چنین شرایطی فرد می‌تواند به کمک فعالیت‌های ورزشی نه تنها توانمندی سابق خود را حفظ کند بلکه آن را به شکل مضاعفی گسترش دهد. حس خودباوری، اتکای به نفس و... از نتایج ورزش است.

وی با اشاره به شخصیت سیدجلال روغنی، یکی از جانبازان جنگ، که در جبهه‌ها علاوه بر نابینایی با مشکلات دیگری مواجه شد، افزود: روغنی یکی از الگوهای بزرگ برای ورزش و مدیریت است. او یکی از کسانی بود که توانمندی مدیریت را داشت و اصرار می‌کرد رییس فدراسیون نابینایان باید یک نابینا باشد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است