حمایت شهرداری مشهد از ساخت اولین دهکده پارا المپیک در خاورمیانه

حمایت شهرداری مشهد از ساخت اولین دهکده پارا المپیک در خاورمیانه

30 مرداد 1401

شهردار مشهد در خصوص تشکیل اولین دهکده پارا المپیک خاورمیانه در این شهر گفت: از این طرح استقبال می‌کنیم. پروانه، پایانکار و ۵۰ درصد هزینه ساخت این پروژه را شهرداری بر عهده می‌گیرد.

سید عبدالله ارجائی، در همایش نقش‌آفرینی تشکل‌های اجتماعی در تصمیم‌سازی شهری دسترس‌پذیر اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد جامعه را افراد دارای معلولیت شکل می‌دهد و اگر جامعه‌ای نتواند از ۱۰۰ درصد ظرفیت خود استفاده کند، باید به تدبیر مدیران آن شک کرد. 

وی افزود: در واقع شهری معلول است که نتواند به همه شهروندان خدمات ارائه دهد تا آحاد جامعه به راحت‌ترین شکل از خدمات شهر بهره‌مند شوند. این سیاست اصلی دوره ششم مدیریت شهری است.

شهردار مشهد بیان کرد: از ورزش افراد دارای معلولیت و جانبازان حمایت می‌کنیم و مبنای ما این است که خانم‌ها و دختران دارای معلولیت در عرصه ورزش نباید تنها باشند.

ارجائی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم ابزارها و امکانات شهرداری و شهر باید در راستای فرهنگ‌سازی و آماده شدن جامعه در مواجهه با افراد دارای معلولیت باشد و اقداماتی نظیر آبی کردن شهر به مناسبت روز اوتیسم و خریداری اتوبوس‌های دارای ویژگی خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت از جمله این کارها است.

وی اضافه کرد: شورای شهر نیز بر این موضوع تاکید دارند و مصوبات خوبی نیز ایجاد شده تا تعدادی از خدمات شهرداری ویژه افراد دارای معلولیت با حداقل هرینه باشد و اینکه امروز خدمات‌رسانی سرویس دانش‌آموزان دارای معلولیت را برعهده گرفته‌ایم نیز بر این مبنا است.

شهردار مشهد ضمن اشاره به تشکیل تیمی منتخب از افراد دارای معلولیت در شهرداری مشهد برای برنامه‌ریزی شهری در این زمینه گفت: از طرح‌های ارائه شده توسط شما حمایت می‌کنیم و تا جایی که قابلیت اجرا داشته باشد، به شما کمک خواهیم کرد.

 وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود مبنی بر اینکه برخی سازمان‌های مردم‌نهاد معلولان را تهدید می‌دانند، ادامه داد: ما این قشر را تهدید نمی‌دانیم بلکه مسلما بال توانمند ما برای خدمت‌رسانی هستند و آنان را همراه و ‌همکار خود می‌دانیم و از حضورشان استفاده خواهیم کرد.

شهردار مشهد ضمن اشاره به کمک برای دریافت پروانه ساختمانی برای ورزشکاران نابینا گفت: به دنبال این موضوع هستیم تا شرایطی ایجاد شود که افراد دارای معلولیت بتوانند به صورت ثابت و در مکان‌های مختلف به عرضه محصولات تولیدی خود بپردازند.

ارجائی گفت: همچنین مناسب‌سازی میدان شهدا برای افراد دارای معلولیت از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در حاشیه این مراسم موضوعاتی نظیر عدم صدور پروانه به ساختمان‌های عمومی که فاقد مناسب‌سازی برای افراد دارای معلولیت هستند، پیشنهاد حمایت از تشکیل دهکده پاراالمپیک برای جانبازان و افراد دارای معلولیت که برای اولین بار در خاورمیانه احداث خواهد شد، ضعیف بودن حوزه آموزش افراد دارای معلولیت، فرهنگسازی و ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت، حمایت شهرداری از طرح‌های ارائه شده توسط افراد دارای معلولیت و اختصاص یک ساعت از برنامه‌های صداوسیما به آگاهی بخشی افراد دارای معلولیت ارائه شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است