افتتاح مرکز مشابه و مستقل رعد الغدیر در دماوند

افتتاح مرکز مشابه و مستقل رعد الغدیر در دماوند

آغاز بکار مرکز تازه تأسیس رعد محسنین دماوند

30 خرداد 1403

مؤسسه رعد محسنین دماوند پایا با حضور جمعی از نیکوکاران محلی، مسؤولان شهرستان دماوند، اعضای هیأت مدیره‌های رعد در اغلب مراکز استانی و شهرستانی، هیأت مدیره رعد الغدیر و منتخب خیرین تهرانی در ساختمان دانشگاه آزاد آن شهرستان رسماً افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ دکتر مهدی سوقی رئیس هیأت مدیره رعد دماوند در سخنانی ضمن یادآدوری استعدادافراد دارای معلولیت و لزوم توجه به نیازهای این گروه از شهروندان، افزود: برای رشد و گسترش توانمندی افراد دارای معلولیت، مؤسسه رعد محسنین دماوند پایا افتتاح شد تا با همت بلند شما خیرین عزیز بتوانیم به این جامعه عزیز و شریف کمک و خدمت کنیم.

وی در ادامه افزود: وضعیت جوی شهرستان دماوند به گونه‌ای است که فقط در چند ماه از سال امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی وجود دارد و در فصل پاییز و زمستان به علت سرما سخت و بُعد مسافت برگزاری کلاس دشوار است و بدون وسیله حمل و نقل مناسب‌سازی شده این کار غیر ممکن می‌شود.

در ادامه این مراسم احمد معادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان دوماند ضمن خوشامد گویی به میهمانان و خیرین حاضر در جلسه، افتتاح مرکز رعد دماوند را به شهروندان و افراد دارای معلولیت تبریک گفت و افزود: دماوند با تعداد 950 نفر توان‌یاب ساکن در 3 بخش بزرگ رودهن، آبسرد و کیلان به جهت فاصله جغرافیایی و بعد مسافت به 3 مرکز آموزش و مهارت آموزی افراد دارای معلولیت نیاز دارد که امیدواریم به همت بلند خیرین شهرستان و دیگر مراکز رعد در نوبت‌های بعد مراکز دوم و سوم هم آغاز بکار کنند.

وی افزود: از آنجا که یارانه بهزیستی تکافوی نیاز عزیزان دارای معلولیت را نمی‌کند، نیاز اساسی توان‌یابان رسیدن به فرصت شغلی و اشتغال پایدار است تا 200 نفر توان‌یاب ساکن در شهرستان دماوند بتواند به استقلال برسند و تشکیل خانواده بدهند.

در قسمت دیگری از این مراسم مهندس علی سلطان زاده، رئیس هیأت مدیره موسسه رعد الغدیر با تبریک آغاز بکار مرکز رعد دماوند خدمت حضار و نیکوکاران، افزود: ما در رعد الغدیر 3500 نفر توان‌یاب داریم که آنجا آموزش دیده‌اند و 300 نفر مشغول بکار شده‌اند. حمایت از افراد دارای معلولیت مهم‌ترین وظیفه و رسالت رعد الغدیر است.

وی افزود: برخی از کسانی که در رعد الغدیر کار می‌کنند، تشکیل خانواده داده‌اند و سرپرستی یک خانواده را بر عهده دارند.

در ادامه مراسم عابد صادقی یکی از کارآموزان آموزشی دیده رعد الغدیر با حضور در جایگاه از خاطرات 8 سالی که در رعد الغدیر کار می‌کند، گفت و افزود: در این مدت من علاوه بر استفاده از کلاس‌های کامپیوتر و مهارت زندگی از خدمات درمان این مؤسسه هم بهره‌مند شده‌ام.

در بخش پایانی آیین گلریزان برای تأمین 21 ردیف از اقلام مورد نیاز مرکز تازه تأسیس از قبیل: هزینه بورسیه کارآموزان، کیس کامپیوتر، میز و صندلی کامپیوتر، چرخ خیاطی راسته و سر دوزی، فایل‌های چوبی، پرینتر، آبسردکن، کولر آبی، پخچال، ویلچر، میز اداری، میز برش، کمد بایگانی، پارتیشن، قیچی برش برقی، اتو بخار، بالابر برقی و ... انجام شده که نفرات حاضر و نیز خیرین از طریق تماس‌های تلفنی کمک‌های مؤثر اهدا کردند که اهدا زمین برای ساخت مرکز و تأمین مصالح ساختمانی از مهم‌ترین کمک‌های مردمی محسوب می‌شد. مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد نیز به رسم معمول این مراسم کمک نقدی خود را توسط نماینده مؤسسه به همکاران رعد دماوند اهدا کرد.

در پایان هیأت مدیره و کارکنان مجتمع رعد، حضور همکاران پر تلاش رعد دماوند به جمع بزرگ خدمت‌رسان رعد را تبریک و تهنیت می‌گویند و برای ادامه فعالیتشان آرزوی موفقیت دارند.

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است