مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد راهنمای مصاحبه رسانه‌ای با قهرمانان پارالمپیک را منتشر کرد

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد راهنمای مصاحبه رسانه‌ای با قهرمانان پارالمپیک را منتشر کرد

5 شهریور 1403

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به منظور ارتقاء کیفیت پوشش رسانه‌ای و حمایت از ورزشکاران دارای معلولیت راهنمای جامع و کاربردی برای مصاحبه‌های رسانه‌ای با ورزشکاران پارالمپیکی به خصوص در رویداد پاریس 2024 را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ این دستورالعمل جامع، که تحت عنوان «راهنمای مصاحبه رسانه‌ای با ورزشکاران دارای معلولیت» تدوین شده است، شامل نکات کلیدی در مورد نحوه مصاحبه حرفه‌ای، انتخاب کلمات و  پرسش‌های مناسب، استفاده از زبان صحیح و توجه حریم خصوصی در هنگام و بعد از مصاحبه و رعایت حساسیت‌های فرهنگی و اجتماعی مرتبط با ورزشکاران دارای معلولیت است.

آنت میناسیان مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در این خصوص گفت: هدف از انتشار این راهنما کمک به رسانه‌ها و خبرنگاران برای ارائه تصویری دقیق و مثبت از ورزشکاران پارالمپیکی و همچنین ایجاد فضای مناسب برای گفتگو و تبادل نظر با این قهرمانان است.

وی افزود: با توجه به اینکه  ورزشکاران پارالمپیکی الگوهای ارزشمندی برای جامعه هستند؛ انتشار این قبیل راهنماها گامی مهم در راستای شناخت واقعی توانمندی‌های ورزشکاران و ایجاد فضایی مثبت و حمایتگرانه برای آنهاست. ما بر این باوریم که رسانه‌ها نقش حیاتی در افزایش آگاهی عمومی و تغییر نگرش‌ها نسبت به ورزشکاران دارای معلولیت دارند و با این دستورالعمل، قصد داریم به رسانه‌ها کمک کنیم تا با دقت و احترام بیشتری به پوشش اخبار ورزشی حوزه معلولیت بپردازند.

بر اساس اعلام روابط عمومی مجتمع رعد؛ این راهنما بخشی از راهنمای جامع بازنمایی صحیح معلولیت در رسانه‌هاست که طی مدت 9 ماه در یک تحقیق دانشگاهی توسط استاد دکتر محمد کمالی و محمدرضا دشتی تدوین شده است. مجتمع رعد در راستای اهداف خود در آستانه مسابقات پارالمپیک پاریس این راهنما را به صورت مجزا در اختیار اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در این رویداد قرار داده است.

برای دسترسی به راهنما اینجا را کلیک کنید

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است