سایت دیوار برای افراد نابینا دسترس‌پذیر شد

سایت دیوار برای افراد نابینا دسترس‌پذیر شد

دسترسی‌پذیری درگاه‌های پرداخت اینترنتی؛ حق اساسی افراد دارای معلولیت

1 مهر 1403

دیوار برای بهبود دسترسی‌پذیری، با PSPها وارد همکاری شد، سداد اولین درگاه پرداختی است که در همکاری مشترک با دیوار درگاه پرداخت خود را دسترسی‌پذیر کرد.

به گزارش وب‌‌سایت دیوار، از آنجایی که برخی فعالیت‌ها مانند ثبت آگهی‌ و ارتقای آن روی محصول دیوار نیازمند پرداخت آنلاین هست و با توجه به اهمیت دسترسی‌پذیری برای افراد نابینا، دیوار اقداماتی انجام داده تا فرآیند پرداخت در اپلیکیشن و وب‌سایت دیوار به طور کامل قابل دسترسی برای همه افراد باشد. در یکی از این اقدامات، دیوار با همکاری بازارپی، کاربران نابینای صفحه‌خوان را به درگاه‌های پرداختی متصل می‌کند که از قابلیت‌های دسترسی‌پذیری لازم برخوردارند تا این کاربران بتوانند به راحتی و با اطمینان از خدمات پرداخت آنلاین استفاده کنند.

دیوار همچنین به منظور بهبود دسترسی‌پذیری، با PSPها وارد همکاری شده است. با توجه به دسترسی‌پذیر نبودن درگاه‌های پرداخت بانکی، سداد اولین درگاه پرداختی بود که با تیم دسترسی‌پذیری دیجیتال دیوار وارد همکاری مشترک شد. با علاقه و پیگیری سداد و از طریق برگزاری جلسات و انتقال دانش دسترسی‌پذیری دیجیتال از سوی دیوار، این درگاه پرداخت با توسعه‌های فنی که تیم سداد انجام داد، دسترسی‌پذیر شد. همچنین، دیوار مسیر همکاری با PSPها را با تعامل با پرداخت الکترونیک سامان ادامه می‌دهد تا به تدریج تمامی درگاه‌های پرداخت دسترسی‌پذیر شوند.

دیوار آمادگی دارد در تعامل با PSPها و انتقال دانش، به تسهیل مسیر دسترسی‌پذیری دیجیتال در خدمات بانکداری الکترونیک بپردازد. دیوار با شعار «دسترسی دیجیتال، برای همه» و تشکیلِ تیمِ تخصصیِ دسترسی‌پذیری، یک سال است که بر دسترسی‌پذیری اپلیکیشن و وب‌سایت خود تمرکز ویژه‌ای کرده است. همچنین در نمایشگاه الکامپ امسال، دیوار جایزه «بهترین شرکت در مسیر دسترسی‌پذیری» را دریافت کرد.

دسترسی‌پذیری درگاه‌های پرداخت اینترنتی به معنای ایجاد شرایطی است که همه کاربران، از جمله افراد نابینا است تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند که شامل مواردی مانند ارائه کد امنیتی صوتی (کپچا)، خوانده شدن صحیح فیلدها (شماره کارت، CVV2، بخش ورود تاریخ انقضای کارت، کد امنیتی و رمز پویا) و برچسب‌های متنی توسط صفحه‌خوان‌ها، و اعلام خطاها به شکل قابل فهم برای کاربران دارای اختلالات بینایی است.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است