گنجینه ای با 6 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان ارومیه

گنجینه ای با 6 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان ارومیه

24 آذر 1395

رقیه حسین زاده  با اشاره به اینکه 317 عضو نابینا و کم بینای کتابخانه مرکزی ارومیه در حال استفاده از این کتاب های صوتی به صورت مستمر هستند، افزود: این کتابخانه به چاپگر ویژه برای تبدیل جزوه های درسی نابینایان به بریل و دستگاهی برای تجسم اشکال توسط آنان (زای فیوز هیتر) مجهز شده است.


وی بیان کرد: برگزاری دوره های بریل آموزی و دوره گویای آموزش کامپیوتر در فصل های مختلف سال نیز از دیگر خدماتی است که برای نابینایان در این کتابخانه عرضه می شود.


وی ادامه داد: اشتراک روزنامه ایران سپید به عنوان نخستین روزنامه خط بریل ایران را دریافت کرده ایم و نابینایان ارومیه می توانند از آن استفاده کنند و در جریان اخبار روز قرار بگیرند.


در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر نابینا و کم بینا در آذربایجان غربی سکونت دارند که کمتر از یک سوم آنان در ارومیه زندگی می کنند و مابقی به واسطه سکونت در شهرستان های مختلف این استان از امکانات آموزشی محروم هستند.


امروزه روش های جدیدی برای تبدیل فایل های مختلف رایانه به صوت ایجاد شده است و یکی از نمونه های بارز آن استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای تبدیل اطلاعات در نرم افزارهای word و PowerPoint به صداست.
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است