اجرای طرح پایلوت مناسب سازی 22 بوستان تهران برای معلولان

اجرای طرح پایلوت مناسب سازی 22 بوستان تهران برای معلولان

24 آذر 1395

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از اجرای طرح پایلوت مناسب سازی 22 بوستان تهران برای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی و جانباران خبر داد.

 

 علی محمد مختاری اظهار کرد: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در راستای اجرای مناسب سازی فضاها برای معلولان و جانبازان طی  بخشنامه ای به مناطق 22 گانه، موضوعات جمع آوری و رفع موانع فیزیکی معابر، مناسب سازی پیاده رو ها ، رفع موانع و نصب کریدورها ، هم سطح سازی دریچه های دسترسی ، رفع معارض در تقاطع ها، ترمیم کف پوش های پیاده روها و مناسب سازی مسیرهای کم عرض را ابلاغ کرد.

 

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: مناسب سازی بوستان ها به طور جدی از سوی کارشناس ناظر در دسترو کار قرار گرفت و علاوه بر این 85 بوستان منطقه ای و فرا منطقه ای شهر تهران مجهز به ویلچر شد تا امکان تردد برای خانواده ها در بوستان ها فراهم شود.

 

مختاری از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بوستان ها را ایجاد رمپ های ورودی معلولان و نصب تابلوهای راهنما برای بهره گرفتن از تجهیزات نصب شده عنوان کرد و گفت: طراحی یک بوستان در هر منطقه ویژه تردد معلولان درحالی در دستور کار است که در این طرح ها موضوعاتی همچون مسیرهای تردد ، دسترسی به فضاهای ورزشی ،مکان های بازی ، میزان دسترسی پذیری فضاهای فرهنگی ، نمازخانه و سرویس بهداشتی برای استفاده معلولان مورد توجه قرار گرفته است.

 

مختاری از مناسب سازی پنج بوستان ویژه نابینایان در سطح شهر تهران خبر داد و گفت : در پارک شهر و بوستان های فدک ، هنرمندان ، قائم و جانبازان فضای ویژه ای برای نابینایان در حال آماده سازی است .

 

براساس گزارش تهران سما، وی با تاکید بر اینکه همزمان با ابلاغ شهردار تهران موضوع مناسب سازی  در دستور کار سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفته ، افزود : در راستای اقدامات صورت گرفته همزمان با فرار رسیدن 22 بهمن اقدامات صورت گرفته برای مناسب سازی بوستان‌های یاد شده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است