اتوبوس های گویا، ویژه نابینایان در زنجان راه اندازی می شود

اتوبوس های گویا، ویژه نابینایان در زنجان راه اندازی می شود

28 آذر 1395

 مهرداد سلطانی در جلسه کمیسیون مناسب سازی، CBR و شورای سالمندی شهرستان زنجان، افزود: در حال حاضر پارکینگ‎های ویژه خودروهای معلولان در نقاط مختلف شهر زنجان ایجاد شده است.

 

وی اظهار کرد: به منظور مناسب سازی ایستگاه‎های اتوبوس در شهر مشکلاتی وجود دارد که تاکنون شهرداری قادر به اجرای این طرح نشده و این طرح در ایستگاه‎های اتوبوس جدید تعریف شده اجرا می‌شود.

 

معاون معماری و شهرسازی شهردار زنجان گفت: پنج دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده برای معلولان هم توسط شهرداری خریداری شده و هنوز این اتوبوس‎ها به زنجان نرسیده و تا ۴۵ روز دیگر تحویل شهرداری می‎شود.

 

سلطانی به راه اندازی اتوبوس‎های مجهز به سیستم گویا برای نابینایان توسط شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: تا دو ماه آینده همه این خودروها تحویل داده می شود.

 

وی تاکید کرد: در مجموع شهرداری زنجان نسبت به مناسب‌سازی محیط شهری گام‎های بسیار موثری را برداشته و تاکنون هم موفق بوده است.

 

معاون معماری وشهر سازی شهردار زنجان تصریح کرد: یک دستگاه خودروی ون ویژه به منظور جابه‎جایی معلولان در سطح شهر توسط شهرداری زنجان خریداری شده  و این خودرو تا یک ماه آینده تحویل شهرداری می شود.

 

در ادامه این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان گفت: ساختمان این اداره مجهز به رمپ بوده و در ساختمان فرهنگسرای امام خمینی(ره) هم آسانسور نصب شده است.

 

ایرانه حیدری افزود: در راستای تکریم سالمندان  اخباری در زمینه فرهنگ‌سازی درباره سالمند از موارد مهم ارشاد است.

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است