ثبت 19هزارو 543 بیمار ضایعه نخاعی در سامانه سازمان بهزیستی

ثبت 19هزارو 543 بیمار ضایعه نخاعی در سامانه سازمان بهزیستی

1 فروردین 1395

 کیوان دواتگران  در چهارمین نشست شورای مدیران ستادی منطقه 6 بهزیستی کشور در خرم آباد افزود: این افراد ماهانه 2 میلیون ریال به عنوان حق پرستاری دریافت می کنند که تجمیع این هزینه ها در سال رقم قابل توجهی را نشان می دهد.


وی با انتقاد از سیاست های مبتنی بر حمایت های مالی و پرداخت مستمری به افراد زیرپوشش بهزیستی گفت: در دهه 70 حدود 50 درصد از خدمات ارایه شده به معلولان مبتنی بر خدمات کلینیک های توانبخشی بود اما در دهه 80 در پیش گرفتن سیاست هایی همچون پرداخت مستمری ، سازمان بهزیستی را با چالش جدی مواجه کرده است.


دواتگران افزود: در نتیجه چنین روندی به کمیسیون های پزشکی از جانب افراد دارای معلولیت فشار وارد می شود که معلولیتشان با درجه شدید در پرونده پزشکی ثبت شود تا مستمری دریافت کنند و نتیجه چنین اقدامی باعث شده که اکنون در کشور یک میلیون و 300 هزار معلول ثبت شده داشته باشیم.


مدیرکل توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی همچنین گفت: باید متناسب با فعالیت هایی که در مجامع بین المللی در راستای توانمندسازی معلولان اتخاذ می شود برنامه های جامعی را طراحی و تدوین کرد تا بتوان هر سال با در پیش گرفتن همان برنامه های خاص به اهداف مورد نظر در راستای بهبود کیفیت زندگی افراد معلول گام برداشت.


به گفته وی برای پیشگیری از تمرکز بیش از حد بر کمک ها و حمایت های مالی باید دستورالعمل هایی همچون توانمندسازی مبتنی بر جامعه و بهبود دسترسی و مناسب سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت را در پیش گرفت.


دواتگران افزود: 50 درصد کاری که در بخش توانبخشی و در حوزه بهبود دسترسی صورت می گیرد به مناسب سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت بر می گردد در حالی که باید دانست که منظور از مناسب سازی فقط مبلمان شهری و اماکن عمومی نیست علاوه بر آن باید به موارد دیگر نیز توجه کرد تا شخص دچار معلولیت بتواند با داشتن یک زندگی مستقل مشارکت اجتماعی بیشتری هم داشته باشد.


مدیرکل دفتر توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور افزود: در حالی که بودجه توانمند سازی مبتنی بر جامعه در سال 1390 بالغ بر 40میلیارد ریال بود برای سال 1396 میزان 800میلیارد ریال در نظر گرفته شده که می توان با دستورالعمل های خاصی در این خصوص شرایط بهتری برای تسهیل گران توانبخشی بهزیستی ایجاد کرد.


چهارمین نشست شورای مدیران ستادی و منطقه 6 سازمان بهزیستی کشور با حضور مدیران و معاونان بهزیستی استان های یزد، اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد ، مرکزی و لرستان در محل اداره کل بهزیستی استان لرستان برگزار شد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است