2 فوتبالیست قم برای مسابقات جهانی به تیم ملی دعوت شدند

2 فوتبالیست قم برای مسابقات جهانی به تیم ملی دعوت شدند

13 دی 1395

 غیاثی دبیرهیات  ورزش های ناشنوایان استان قم گفت: در سال 2017 میلادی فوتبالیست‌های ناشنوای کشورمان و همچنین دیگر ورزشکاران عضو تیم ملی ورزش‌های ناشنوایان باید به مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان قهرمانی جهان اعزام شوند.



وی ادامه داد: در سال‌های اخیر پیشرفت ورزش ناشنوایان استان قم همانند سایر نقاط کشور قابل توجه بوده است و ورزشکار پرتوان فعال در این مجموعه در رشته‌های مختلف ورزشی حضور در میادین متعدد برون‌مرزی را تجربه کرده و افتخارات زیادی را برای ورزش استان قم کسب کرده‌اند.



دبیر هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم  اضافه کرد: فعالیت در رشته‌هایی نظیر فوتبال، فوتسال، والیبال، کشتی، کاراته، دوومیدانی و چندین ورزش حرفه‌ای دیگر اکنون توسط ناشنوایان ورزشکار قم در جریان است و تیم‌های منتخب ورزشی ما در رقابت‌های متعدد کشوری هر ساله به میدان می‌روند.



وی یاد آور شد: به دست آوردن مقام قهرمانی از رقابت‌های کاراته، فوتسال، ‌فوتبال و عناوین برتر از ورزش‌هایی نظیر کشتی در سطح آسیا و جهان، در سال‌های اخیر موجب شده تا هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان یکی از هیات‌های موفق ورزشی قم نیز از نگاه کارشناسان ورزش این استان لقب بگیرد.



غیاثی ابراز کرد: در هر حال ما اکنون در آستانه تدارک تیم‌های ملی اعزامی ورزش ناشنوایان ایران به باز‌ی‌های المپیک جهانی ناشنوایان در سال 2017 هستیم و به لطف خدا بار دیگر این توفیق نصیب مجموعه هیأت‌ قم شده که چند ملی‌پوش در ترکیب تیم‌های ملی داشته باشد.



وی از آغاز اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان به میزبانی تهران خبر داد و افزود: این نخستین مرحله تمرینات، اردو و برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی است که به منظور ارزیابی فوتبالیست‌های ناشنوا از استان‌های مختلف برگزار می‌شود و در آن دو نماینده قم نیز حضور دارند.



دبیر هیأت‌ ورزش‌های ناشنوایان استان قم ابراز کرد: نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی و ارزیابی تیم ملی فوتبال ناشنوایان به منظور حضور موفق و پرقدرت در بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان جهان در تهران برگزار می‌شود و از قم علی زینال‌وند و سیاوش‌ زینال‌وند حضور دارند.


وی خاطرنشان کرد: ‌با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، در این اردوی سه روزه فوتبالیست‌هایی از سراسر کشور در دو گروه زیر نظر کادر فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت به تیم ملی فوتبال ناشنوایان اعزامی به المپیک تابستانی ناشنوایان راه می‌یابند.



غیاثی با بیان اینکه بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان جهان  در سال 2017 به میزبانی کشور ترکیه برگزار می‌شود، اضافه کرد: یک اردوى انتخابی سه روزه برای این تیم برنامه‌ریزی شده و پس از آن سایر مراحل آماده‌سازی برگزار می‌شود تا این تیم به المپیک تابستانی ناشنوایان در ترکیه برود و یک عنوان موفق دیگر برای ورزش ناشنوایان کشورمان رقم بزند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است