اعلام نتایج مسابقه طراحی پوسترهشتمین جشنواره غذای رعد

12 اردیبهشت 1390

در پی فراخوان مجتمع رعد و برگزاری مسابقه طراحی پوستر هشتمین جشنواره غذای خیریه، تلاش و رقابت یک ماهه هنرمندان با معرفی و انتخاب آثار برتر توسط هیأت داوران به اتمام رسید.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد، در حاشیه این نشست پویا گلستانه یکی از اعضای هیأت داوران نظر خود را در مورد برگزاری این دوره از مسابقات چنین عنوان کرد: شرکت کنندگان این دوره خیلی به عنوان فراخوان مسابقه دقت نداشتند از این رو در آثار دریافتی مسائلی چون جشنواره، خیریه و غذا در کنار هم مشاهده نشد و جا دارد شرکت کنندگان به عنوان مسابقه بیشتر توجه نشان دهند همچنین کیوان آقا حسنی مهابادی یکی از داوران این دوره از مسابقات اظهار داشت:‌ در اغلب آثار رسیده به طراحی فونت توجه نشده بود غالب فونت‌های انتخابی با موضوع جشنواره تناسب نداشت.


 


محمد اردلانی که به تازگی مسابقه پوستر خلیج فارس را داوری کرده بود در مورد آثار انتخابی گفت: آثار انتخابی صرفاً به خاطر اختلافی که با سایر آثار دریافتی دارند انتخاب و معرفی شده‌اند و این آثار به شرط آنکه مورد بازبینی و باز طراحی قرار بگیرند، قابلیت بررسی و استفاده خواهند داشت.


 


هیأت داوران در مرحله اول داوری تمام آثار ارسال شده را که شامل 90 اثر بود مورد بررسی قرار دادند و از آن میان 17 اثر را برای مرحله دوم انتخاب کردند.


 


در مرحله دوم با توجه به ارایه ایده‌های نو، اجرای مناسب طرح  و سازگاری طرح  با موضوع مسابقه 5 اثر را که تا حدودی ملاک‌های مورد نظر را تأمین می‌کرد را برای مرحله نهایی انتخاب کردند و در این مرحله آثار برتر به شرح زیر انتخاب شدند.


 


 


نفر اول آقای مسعود آقایی به خاطر گرافیک مناسب، علائم بصری ساده و آگاهانه و اجرای خوب اثر به عنوان طرح برگزیده این مسابقه انتخاب و جایزه اثر برتر را به خود اختصاص می‌دهد.


 



 


نفر دوم آقای وحید حقی به خاطر استفاده از المان‌های بومی، نگاه دقیق به سفت‌های ایرانی و رساندن مفهوم خیریه و نیکوکاری به عنوان اثر دوم این مسابقه انتخاب معرفی شد.


 



 


 


 


هیأت داوران به اتفاق آرا هیچ اثری را به عنوان اثر سوم انتخاب نکردند بلکه 3 اثر را به عنوان آثار قابل نمایش انتخاب کردند. این آثار به خاطر قدردانی از پدیدآورندگان به نمایش گذاشته میشود.


 

















 


در پایان این نشست توصیه شد چنانچه ایده‌های هنرمندان طراح در کارگاهای ایده پروری و ایده پردازی مورد بررسی و تقویت قرار گیرد، یقیناً آثار نهایی از لحاظ اجرا بسیار متفاوت خواهد بود.


 


 


 


 


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است