با هدف توسعه فعاليت‌هاي رعد طالقان برگزار شد

11 دی 1391



نشست مسؤولان رعد طالقان، تهران و مديران ارشد گروه شركت‌هاي نبض و درمان


 


روز یکشنبه دهم دي ماه نشست مهمي با حضور جمعي از مديران ارشد و مشاوران گروه شركت‌هاي نبض و درمان، اعضا هيأت مديره مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد طالقان و برخي از مسؤولان مراكز  فعال رعد در تهران برگزار شد و پيرامون راه‌هاي توسعه فعاليت‌هاي درماني، تحقيقاتي و پژوهشي رعد طالقان ساعت‌ها بحث و تبادل نظر شد.


 


به گزارش روابط عمومي مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد: در اين نشست كه چهره‌هايي چون مهندس احمد ميرزاخاني رئيس هيأت مديره مجتمع رعد، مهندس سلطان­­زاده رئيس هيأت مديره رعد الغدير، دكتر سيد محمود ميران، ايرج شهراسبي، دكتر سهيلا بوذري، مهندس فرهودي، احمد بوذري، مهندس حسن عباسي، فريبرز صادقيان، نصراله هاشمي و همچنين دكتر برزو سالك مدير گروه شركت‌هاي نبض و درمان، مهندس اميد مودتي عضو هيأت مديره آن گروه و جواد مخصوص مشاور عالي مديرعامل، حضور داشتند، ابتدا مهندس ميرزاخاني علاوه بر ارائه گزارشي اجمالي از فعاليت‌هاي مراكز رعد در تهران و شهرستان، ياد‌آوري كرد: مركز رعد طالقان در 7 سالي كه از تآسيس آن مي‌گذرد خدمات ارزشمندي را به جامعه معلولان منطقه اعم از معلولان جسمي حركتي يا ذهني و حتي ناشنوايان عرضه كرده است.


 


وي در ادامه افزود: ‌از آنجاكه طبيعت بكر و دست نخورده طالقان يكي از مزيت‌هاي ارزشمند جغرافيايي است كه در نزديكي پايتخت واقع شده و آب و هواي فرحبخش اين منطقه تأثير انکارناپذیری در درمان انواع بيماري­ها دارد، از اين رو تصيميم داريم با حمايت حاج آقا علاالديني كه همواره در انجام امورخير پيشگام و پيشقدم هستند، مركز تشخيص، درمان ، و تحقيقات بيماري MS را راه اندازي كنيم.


 


در ادامه اين جلسه دكتر سالك علاوه بر معرفي توانمندهاي گروه شركت‌هاي نبض و درمان كه در بر دارنده تجارب ارزنده‌اي در راه­اندازي پروژه‌هاي بيمارستاني، مديريت و اجراي پروژه‌هاي كليدي حوزه درمان، اخذ تمام مجوز‌هاي فعاليت درماني، ارايه انواع مشاوره‌هاي تخصصي و فوق تخصصي، ارايه بسته و برنامه‌هاي بهداشتي ،‌ مطالعه تدوين، مشاوره يا نظارت بر طرح‌هاي جامع در ابعاد ملي و ... است، ياد‌آوري كرد: ‌سازمان متبوعش تجارب ارزشمندي از راه اندازي مراكز درماني در انواع بيماري‌ها نو­پديد و صعب العلاج دارد كه به عنوان مثال: مي‌توان از مركز 100 درصد خصوصي MS در تفت يزد يا مركز بيماري‌هاي قلبي و عروقي حوالي اتوبان شهيد باقري نام برد.


 


وي در مورد تآسيس مركز بيماران MS در طالقان اشاره كرد: براي راه­اندازي پروژه‌اي در آن منطقه علاوه بر شناخت ابعاد فعاليت‌هاي علمي درماني مي­بايست به عمق اين پروژه هم توجه كنيم كه اين مركز با كدام يك از مراكز علمي و دانشگاهي داخل يا خارج از كشور در ارتباط خواهد بود در بخش مطالعات و تحقيقات افق و چشم انداز مركز تا كجا خواهد بود، آيا به بانك سلول، آزمايشگاه فوق تخصصي و بيمارستان توجه شده است؟ آيا درمورد امكانات رفاهي و جانبي نظير: اقامتگاه­ها، هتل، راه‌هاي دسترسي و حتي اتصال به شبكه ريلي فكري شده است؟


 


دكتر سالك در ادامه افزود: پاسخ به سؤالات اينگونه به ما كمك مي‌كند يك برنامه اجرايي دقيق و مدون تنظيم كنيم.


 


مهندس اميد مودتي عضو هيآت مديره طرح آفرينان آينده ( طادا ) ‌ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع نيكوكاران طالقان اظهار كرد: از آنجاكه همسرم اهل طالقان است و با وضعيت آب و هوايي و جغرافياي منطقه آشنايي دارم بايد ابعاد پروژه براي ما تعريف شود. يكي از مباحث مهم در پروژه‌هاي درماني موضوع اقتصاد اين مراكز است از آنجاكه بيماري MS از جمله بيماري‌هاي هزينه­ بر به حساب مي‌آيد اين مركز بايد قابليت جذب منابع مالي و ادامه خدمت­ رساني را داشته باشد، حتي اگر مؤسسات جز كار خير هدف ديگري نداشته باشند. موضوع نيروي متخصص و امكان حضور آن در منطقه طالقان هم از مباحث مهم به شمار مي‌رود.


 


در ادامه اين نشست هر يك از حضار نقطه نظرات خود را در خصوص مزيت‌هاي گوناگون منطقه مطرح كردند و از آن جمله به نرخ بالاي افراد تحصيلكرده و متخصص مردم طالقان­،‌ مشاركت بالاي آنها در فعاليت‌هاي نيكوكارانه، نياز منطقه به مهاجرت معكوس براي كار­آفريني و توسعه اقتصادي اجتماعي منطقه، علاقه­ مندي نيكوكاران به انجام يك كار مهم و شاخص در سطح ملي و... مطرح شد و همچنين توصيه شده طرح مورد نظر بهتر است به صورت كلان و درمراحل مختلف پيش بيني شود تا در يك افق 20 ساله به توسعه مورد نظر برسيم.


 


در پايان حضار توافق كردند پرسشنامه‌اي از سوي همكاران دكتر سالك تنظيم شود كه در آن مهم‌ترين سؤالات در زمينه مالي، اجرايي، امكانات فيزيكي، منابع انساني، شرايط و موقعيت مكاني و ... مطرح شود و افراد صلاحيتدار با پاسخ­دادن به اين سؤالات زمينه تهيه طرح اين مركز را فراهم آورند.


 


شايان ذكر است بيماري Multiple Sclerosis كه به اختصار MS ناميده مي‌شود در گروه بيماري­هاي مغز و اعصاب طبقه بندي مي‌شود كه با حمله گلبول‌هاي سفيد به محافظان رشته‌هاي عصبي (‌ميلين ) آغاز مي‌شود در واقع گلبول هاي سفيد كه نقش دفاعي دارند، عامل بروز بيماري مي‌شوند.


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است