همایش تبین برنامه‌های شورای سیاستگذاری جامعه ایمن

6 اردیبهشت 1391

در مجتمع رعد برگزار شد


 


 


با حضور کارآموزان، کارآموختگان، مربیان و جمعی از پرسنل مجتمع رعد همایش تبین برنامه‌های شورای سیاستگزاری جامعه ایمن برگزار شد.


 


به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد، در این مراسم که جمعی ازمسؤولان شهرداری مناطق شمالی و شهرداران نواحی حضور داشتند ابتدا دکتر رضاخانی‌جزنی رئیس دانشکده سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت ایام شهادت دخت مکرم پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، یادآور شد تمام مجاهدت‌ها و تلاش‌های حضرت زهرا (س) در طول زندگی پربارش برای استقرار دین اسلام و پیشگیری از انحراف در این بوده است.


 


وی در ادامه افزود: از آنجا که می‌دانیم پیشگیری همواره کم هزینه‌تر از درمان است از این‌رو حضور مسؤولان و مدیران شهرداری در جلسه شورای سیاستگذاری جامعه ایمن را گام مؤثری در جهت ارتقا سلامت و ایمن جامعه قلمداد می‌کنم.


 


در ادامه این نشست مهندس علی شمس رئیس دبیرخانه شورای سیاستگزاری جامعه ایمن شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش تبیین برنامه‌های جامعه ایمن در مجتمع رعد، افزود: اجرای پروژه جامعه ایمن در حال حاضر به صورت جدی در شهر تهران دنبال می‌شود و ایران در بین کشورهای عضو مقام دوم را کسب کرده است.


 


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 19 شهر و منطقه در ایران به جامعه ایمن جهان پیوسته‌اند و 20 شهر و منطقه دیگر در حال اجرای پروژه جامعه ایمن جهانی هستند.


 

















 


رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری جامعه ایمن ضمن توصیه به شهرداران نواحی و کارشناسان برای پیشبرد برنامه‌های جامعه ایمن، اهم برنامه‌‌های جامعه سال جاری را ایمنی مدرسه، ایمنی ترافیک، ایمنی کودک، ایمنی ورزشی، ایمنی محیط کار، ایمنی بیمارستان، ایمنی سالمندان و ایمنی مساجد و اماکن مذهبی عنوان کرد.


 


دکتر مجید ابهری متخصص علوم رفتاری و آسیب شناسی اجتماعی و عضو هیأت علمی دانشگاه  شهید بهشتی در بخش دیگری از این همایش ضمن تجلیل از کارآموزان و کارآموختگان رعد، گفت: من کارآموزان رعد را معلول نمی‌دانم بلکه آنها افراد توانمندی هستند که جامعه از توانایی‌های این عزیزان استفاده می‌کند و بسیارند عزیزان جانباز و معلولی که در رقابت‌های ورزشی مدال‌های رنگارنگ کسب کرده‌اند. بنابراین دلتمردان و نمایندگان مجلس باید برای ایمنی آنها تلاش کنند.


 


عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با یادآوری این نکته که امروز خیابان‌ها، پارک ها اماکن رفاهی و تفریحی، وسایل حمل و نقل شهری برای حضور توان‌یابان‌ ایمن و امن نیست، افزود: به عنوان یک مدرس دانشگاه و عضو این جامعه از شورای سیاستگذاری جامعه ایمن می‌خواهم امسال را به عنوان ایمن‌سازی جامعه برای عزیزان توان‌یاب در نظر بگیرند زیرا تا امروز اگر توجهی هم به حقوق معلولان شده بسیار ضعیف بوده است.


 


دکتر ابهری با یادآوری این اصل که ایمن کردن جامعه با رفتارسازی ایمن مقدور است، افزود: اگررفتارهای درست و ایمن در جامعه فرهنگ‌سازی شود در هر محیطی از منزل تا محل کار، مدرسه، دانشگاه، خیابان و در مجموع کل شهر شاهد جامعه ایمن خواهیم بود.


 


در قسمت پایانی این مراسم شهرام مبصر مسؤول واحد فرهنگی مجتمع رعد و دبیر کانون معلولان شهرداری منطقه2 با ذکر برخی از مشکلات و موانع مناسب‌سازی، خواهان اختصاص بودجه مناسب برای پروژه اصلاح و مرمت موانع عبور و مرور افراد دارای معلولیت در سطح منطقه 2 شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است