حضور پررنگ نخبگان دارای معلولیت در جشنواره حضرت علی اکبر(ع)

7 خرداد 1391


صدیقه اکبری در گفت و گو با خبرنگار  جشنواره گفت: مدارک ارسالی استان های مختلف کشور  به دبیرخانه جشنواره ملی انتخاب جوانان نمونه و برتر دارای معلولیت در مجتمع نیکوکاری رعد، نشان از سطح بالای مسابقات در این جشنواره دارد.


 


وی افزود: این مدارک توسط هیأت داوران بر اساس ملاک هایی نظیر ميزان معلوليت، وضعيت تأهل، جنسيت‌، تحصيلات، محل سكونت و سرپرستي مورد بررسي و سنجش قرار مي‌گيرد.


 


دبیر بخش جوانان داراي معلوليت جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) اظهار کرد: شاخص‌هاي علمي و پژ‍وهشي، هنري، ورزشي، خلاقيت، استقلال فردي و خودشكوفايي، فعاليت‌هاي اجتماعي از دیگر ملاک هایی هستند که داوران بر اساس آنها قضاوت خواهند کرد.


 


وی تصریح کرد: نحوه انتخاب افراد برتر (مقام‌های اول تا سوم) هر شاخص از حاصل جمع امتيازات محور كلي و محورهاي موضوعي مشخص مي‌شود كه در نهايت 21 نفر در 7 شاخص به بخش جوانان داراي توانايي‌هاي خاص(جوان معلول) جشنواره حضرت علي اكبر( ع ) معرفي مي‌شوند.


اکبری گفت: در مدت زمان محدودی که برای ارسال مدارک پیش بینی شده بود، خوشبختانه ما شاهد ارسال مدارک زیادی از افراد دارای معلولیت بودیم که این امر  نشان دهنده توانمندی این قشر از افراد جامعه است.


 


وی تمدید مدت زمان جشنواره را مرتبط با این استقبال گسترده ارزیابی کرد و  افزود: درخواست عزيزان داراي معلوليت و  مسئولان فعال حوزه معلولان در شهرستانها و ايجاد فرصت مناسب براي تسهيل حضور جوانان نمونه و برتر، موجب شد که با درخواست دبیرخانه،  زمان ثبت نام جشنواره تا پايان روز 12 خرداد تمديد شود.


 


دبیر بخش جوانان داراي معلوليت جشنواره ملي حضرت علي اكبر(ع) در خصوص اطلاع رسانی این جشنواره نیز  اظهار کرد: ما  از تمام ابزارهای فناوری و اطلاع رسانی استفاده می کنیم تا بتوانیم حضور حداکثری نخبگان، ورزشکاران و هنرمندان دارای معلولیت موفق را در این جشنواره داشته باشیم.


 


وی در  همین رابطه به ارسال فراخوان جشنواره به تمام مراکز بهزیستی استان ها اشاره کرد و گفت: انعکاس خبر جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در بیش از 100 خبرگزاری، پایگاه انجمن های مرتبط و روزنامه های سراسری نشان دهنده عزم جدی برگزارکنندگان برای یک جشنواره رقابتی در سطح عالی است.


 


اکبری تصریح کرد: اقدام دبیرخانه جشنواره برای پذیرش پستی مدارک از دیگر فعالیت های صورت گرفته از سوی متولیان برگزاری جشنواره ملی انتخاب جوانان نمونه و برتر دارای معلولیت است که در راستای حضور تمام علاقه مندان دارای معلولیت برای حضور در این جشنواره در نظر گرفته شده است.


 


وی از تمام علاقه مندان به شرکت در این جشنواره خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شاخص های جشنواره به پایگاه اینترنتی www.raad-charity.org /aliakbar مراجعه و  در صورت بروز هرگونه مشكل در فرآيند ثبت نام ، با دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن 88371099 و 88371104 تماس بگیرند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است