دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران برگزار شد

22 مهر 1392


 


دومین کنگره ملی توانبخشی حرفه ای ایران با هدف آشنائی جامعه با توانبخشی حرفه ای و روند حرفه¬آموزی و اشتغال برای افراد دارای معلولیت، روزهای۱۵ تا ۱۷ مهر در داننشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ این کنگره که برای دومین بار برگزار می شد با محوریت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، سازمان فنی حرفه ای و همکاری تعداد قابل ملاحظه ای (NGO) و تشکل های حامی جامعه معلولان، اجرا شد که مجتمع رعد به عنوان یکی از با سابقه ترین مؤسسات خیریه فعال در ارایه خدمات توانبخشی در برگزاری کنگره ملی توانبخشی حرفه¬ای مشارکت کرد.


 


براساس این گزارش همکاری در اطلاع رسانی و تبلیغات، عضویت در شورای سیاستگذاری کنگره، عضویت در هیأت اجرایی کنگره و مشارکت در برگزاری نمایشگاه از عمده ترین فعالیت¬های مجتمع رعد در برگزاری دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران محسوب می¬شود.



دکتر شهريار پروانه، دبير علمي دومين كنگره توانبخشي حرفه‌ اي طی سخنانی در کنگره توانبخشی حرفه ای ایران با ابراز ناخرسندی از وضعیت نیروهای کاردرمانی در کشور، افزود: كار درمانگرها در توانبخشي حرفه‌اي نقش اصلي را ایفا می کنند كه علت کم عدم توجه کافی در پیشرفت رشته كاردرماني، نيروهاي مجرب اندکی در سطوح كارشناسي تا تخصصي داريم.


 


وی افزود: فردي كه دچار معلوليت است قبل از توانبخشي حرفه اي به توانبخشي پزشكي نياز دارد كه مربوط به رشته هاي كاردرماني، فيزيوتراپي، مددكاري اجتماعي و روانپزشكي است.


 


عضو هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي خاطرنشان كرد: فاصله معلوليت و سلامت از مو باريك تر است و بايد با تبيين نقش كار درمانگرها از توانمندي معلولان بهره‌مند شويم و آنان را در آغوش جامعه بازگردانيم تا بتوانيم گامي مهم در ارتقاء كشورمان برداريم.


 



دکتر ستاره قهاری، دارنده مدرک دکترای تخصصی کاردرمانی یکی از سخنرانان روز نخست این کنگره بود که با اشاره به تعداد مقالات پذیرفته شده در دبیرخانه کنگره، افزود: ۳۲ درصد مقالات پذیرفته نشد چرا که موضوعات توانبخشی حرفه ای به توانبخشی پزشکی سوق داده شده بود اما به موضوع توانبخشی حرفه ای توجه نشده بود.


 


وی تأکید کرد: تا کنون عرصه توانبخشی پزشکی مورد توجه قرار گرفته است اما توابخشی حرفه ای نیازمند توجه و بازنگری مسؤولان و متخصصان کشور است.


 


شایان ذکر است در مدت ۳ روز برگزاری این کنگره علاوه بر تشکیل ۳ کارگاه آموزشی بیش از ۲۰ مقاله از سوی مؤلفان ارایه شد این کنگره عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر با قدردانی از برگزار¬کنندگان به کار خود پایان داد.


 



نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است