برگزاری گردهمایی کارشناسان کار آفرینان موفق کشور در رعد

30 آبان 1392



به­ منظور شناخت راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی در میان جامعه کارآموزان، هنرجویان و کارآموختگان توان­یاب، با حمایت سازمان رفاه  و خدمات مشارکت­های اجتماعی شهرداری تهران، گردهمایی گروهی از کارآفرینان اجتماعی در مجتمع رعد برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ گردهمایی کارشناسان کارآفرینی و کار آفرینان موفق کشور با حضور مشاور وزیر جهاد سازندگی، رمضان لطفی معاون توانمند سازی وکارآفرینی سازمان رفاه شهرداری تهران، صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد و جمعی از اساتید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در تالار همایش­های مجتمع رعد برگزار شد.


 


بر پایه این گزارش در ابتدای مراسم پس از خیرمقدم مجری، دکتر مریم رسولیان عضو هیأت مدیره مجتمع رعد با بیان سابقه فعالیت­های و دلایل راه­اندازی مجتمع رعد برای آموزش جانبازان در اوایل دهه شصت و آموزش توان­یابان در سال­های بعد، گفت: این مجتمع در حال حاضر قریب 4 هزار­کار آموز فارغ التحصل دارد که هدف اولیه آن تا حدود تحقق یافته است و در مرحله بعدی ما باید به فکر اشتغال این افراد باشیم و با توجه به رشد تحصیلات تکمیلی و توانمندتر شدن کارآموزان فارغ التحصیل شده از مرکز علمی کاربردی رعد این یک ضرورت اجتناب­ ناپذیر است.


 


وی افزود: افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی علاوه بر آموزش، نیاز به برنامه­ هایی دارند تا حضور و ارتباطاتشان را در اجتماع با افراد دیگر را تسهیل کند. از این رو اشتغال کارآموزان یکی از دغدغه­ های ما در طول 30 سال گذشته بوده است. مجتمع رعد برای حل مشکل اشتغال تصمیم دارد از ظرفیت کارآفرینان اجتماعی و افراد و گروه­هایی که در بازار کسب و کار موفق­ند، استفاده نماید. اولین نشست کار آفرینان اجتماعی مجتمع رعد در تلاش است تا موضوع اشتغال را به صورت متمرکز، سازمان یافته و مدیریت شده، پیگیری کند.


 


در ادامه فیلم مستند " ایستادن خیلی قشنگه " از ساخته­ های محمد پیروزرام به نمایش درآمد . محمد پیروزرام در این فیلم، روایتگر تلاش افرادی بود که به رغم داشتن معلولیت و مشکلات جسمی فراوان با تکیه بر توانایی فردی و بهره­ مندی از آموزش­های فنی حرفه­ ای مجتمع رعد توانسته ­اند با غلبه بر مشکلات، زندگی مستقلی را برای خود مهیا کنند.


 


سپس رمضان لطفی معاون توانمند­سازی وکارآفرینی سازمان رفاه شهرداری تهران که زمانی مدیریت فرهنگسرای کار را بر عهده داشت در سخنانی با اشاره به ضرورت بهره­ گیری از انگیزه­ های اجتماعی، گفت: زمانی برای کارآفرینان اقتصادی می­رسد که تلاش دارند خدمت به هم نوع خودشان را مورد توجه قرار دهند، یعنی اینکه کار­آفرینان اقتصادی می­خواهند بخشی از مسؤولیت اجتماعی خود را در قبال جامعه انجام دهند به همین ترتیب به دنبال این هستند، مکانی را برای گروه یا افرادی خاص که امکان حضورشان در جامعه قدری مشکل است به اشکال مختلف از جمله کسب و کار­های کوچک یا تعاونی و مشاغل خانگی فراهم کنند.


 


 


وی افزود: مجتمع رعد سال­ها در حوزه آموزش توان­یابان فعالیت می­کند که کاری زیباست و زیباتر کار ما کارآفرینان اجتماعی­ست که برای مقوله اشتغال این عزیزان فکری بکنیم.


 


در این نشست مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش کارآفرینی اجتماعی در ایجاد فضای سبز در کلانشهرهایی همچون تهران و باغداری شهری، توصیه­ هایی برای ترویج فرهنگ باغبانی شهری ارایه کرد.


 


همچنین دکتر عبادتی یکی از اساتید دانشگاه کارآفرینی با بررسی نقش شهرداری تهران در توسعه کار­آفرینی اجتماعی، مطالبی درتأثیر این رویکرد بر اشتغال توان­یابان بیان کرد.


 


در ادامه کار­گاه آموزشی «بررسی نقش و جایگاه مسؤولیت اجتماعی» توسط علیرضا امیدوار مدیر مرکز ترویج حاکمیت و مسؤولیت شرکتی برگزار شد و نمونه­ های موفقی از شرکت­های تجاری و اقتصادی بین­ المللی در عمل نقش اجتماعی معرفی شد. سپس کار­آفرینان موفق کشور با بیان دیدگاه­ها و تجارب فردی و اجتماعی از موفقیت­های خود در زمینه عمل مسؤولیت­های اجتماعی به ویژه در کارآفرینی حوزه افراد دارای معلولیت مطالبی ارایه کردند و زمینه­ های اشتغال کارآموختگان مجتمع رعد را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است