نشست هیات مدیره مرکز رعد طالقان برگزار شد

4 آذر 1392


دوشنبه بیستم آبان ماه نشست اعضای هیات مدیره و امنا مجتمع رعد طالقان با حضور مسئولین مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در تهران برگزار شد. و گزارش فعالیت های عمرانی و حمایتی مجتمع رعد طالقان توسط مدیر عامل و مسئولین مجتمع رعد ارائه شد.


 


به گزارش روابط عمومي مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد: در اين نشست كه مهندس احمد ميرزاخاني رئيس هيأت مديره، صدیقه اکبری مدیر عامل، مهندس عامری مسئول امور مراکز مجتمع رعد و بهمن رضا خانی دبیر هیات امنا، مهندس اکبر محمود کلایه مدیر عامل، دكتر سيد محمود ميران، فريبرز صادقيان، نصراله هاشمی، مهندس حسن فقیهی،مهندس محمد باقر جعفریان،مهندس هدایت اله موسویان، مهندس هرمز رحمانی و میران از اعضای هیات مدیره و خیرین مجتمع رعد طالقان و دکتر شیری مسئول شبکه بهداشت و میر مطهری نماینده فرمانداری شهرستان طالقان حضور داشتند.


 


در ابتدای نشست مهندس میرزا خانی با تاکید بر آیه 176 سوره بقره حاضران را به احسان و نیکوکاری تشویق کرد.


 


سپس بهمن رضا خانی دبیر هیات امنا مجتمع رعد طالقان با بیان مطالبی پیرامون احسان و نیکوکاری و ایام عاشورا دستور جلسه را قرائت کرد.



صدیقه اکبری با تقدیر از فعالیت های انجام گرفته در مجتمع رعد طالقان و فعالیت های آقای صادقیان در حمایت از توان یابان روستا های طالقان گفت: رسیدگی به امور معلولان در روستاهای دور دست شهرستان طالقان بسیار قابل تقدیر است به خصوص موضوعی را که جناب آقای صادقیان پیگیری کرده اند و آن تهیه آمار از توان یابان در این روستاها می باشد.


 


وی افزود: توجه به امر مناسب سازی محیط های روستایی هم برای معلولان و هم برای سالمندان لازم است به خصوص با توجه به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و کنوانسیون بین المللی حقوق معلولان که ایران هم آن را امضا کرده است.


 


مهندس اکبر محمود کلایه مدیر عامل مجتمع رعد طالقان نیز به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت کلی و ساختمانی مجتمع پرداخت و گفت: در حال حاضر دفتر مرکزی در واحدی اجاره ای اداره می شود. ساختمان در دست ساخت مجتمع در 6 طبقه در حال ساخت است. در این مجتمع 3 سوئیت برای میهمانان و خانواده های شهرستانی و پزشکان مقیم در نظر گرفته شده است.



همچنین پیگیری ساخت مطب مجازی در حال انجام می باشد تا با کمک متخصصین مشاوره های پزشکی برای بیماران با استنفاده از تکنولوژی روز انجام شود.


 


وی ضمن قدردانی از افراد خیر و نیکوکار که بخشی از هزینه های ساخت و تجهیز ساختمان را بر عهده گرفته اند؛ خواستار حمایت بیشتر نیکوکاران برای تکمیل پروژه شد.


 


در ادامه فریبرز صادقیان عضو هیات مدیره مجتمع رعد طالقان به تشریح فعالیت های حمایتی و مددکاری اجتماعی در مجتمع رعد طالقان پرداخت وی گفت: تا کنون 76 روستای منطقه را بازدید کرده اند و آمار دقیق افراد دارای معلولیت را جمع آوری کرده اند. همچنین اطلاعات افراد بد سرپرست و نیازمند روستاها نیز گردآوری کرده اند و در طول سال با کمک نیکوکاران به طور فصلی سبد غذایی برای نیازمندان ارسال می شود.



سپس نصراله هاشمی عضو هیات امنا مجتمع به بیان گزارش مالی مجتمع رعد پرداخت و با اشاره به ایجاد سردخانه برای  نگهداری قربانی های اهدایی به رعد  گفت: در این سرد خانه مواد غذایی از جمله گوشت گوسفند که نیکوکاران اهدا می کنند جمع اوری شده و به طور مرتب در قالب سبد غذایی حمایتی برای افراد نیازمند ارسال می شود.


 


وی همچنین از تلاش مهندس کلایه و همسرشان پوران حقیقی که مسئولیت گروه بانوان مجتمع و سایر فعالان و نیکوکاران در تجهیز و راه اندازی و کمک های مالی و حمایتی به مجتمع رعد طالقان تشکر و تقدیر کرد.



وی همچنین به پیگیری و تامین مخارج درمان بیماران، تحت پوشش قرار دادن 40 خانوار روستایی، حتی در دور افتاده ترین نقاط اشاره کرد.


 


همچنین دکتر شیری مسئول شبکه بهداشت شهرستان طالقان درباره وضعیت درمانی شهرستان طالقان و ضرورت تاسیس بیمارستان 32 تخت خوابی با کمک دانشگاه علوم پزشکی مطالبی را بیان کردند.


 


فریبرز صادقیان عضو هیات مدیره رعد طالقان افزودند در حال حاضر از کل واجدین شرایط احراز عضویت در بهزیستی طالقان تنها  کمتر از یک ششم از آنها دارای کارت معلولیت و یا تحت پوشش بهزیستی هستند و متاسفانه بهزیستی طالقان فاقد کمیسیون پزشکی است و تنها یک نفر در این اداره مشغول به کار است در حالی که قاعدتا هر شهرستان می بایست دارای  چهار معاونت باشد تا در خدمات رسانی بتواند به نحو احسن انجام وظیفه نماید.


 



متاسفانه اموری مانند پرداخت وام اشتغالزایی برای معلولین و وام مناسب سازی و نظیر اینها پرداخت نمی شود و همچنین مسکن مهر معلولین هنوز در طالقان تشکیل نشده است، ایشان یاد آور شد :امیدواریم مسئول جدید بهزیستی استان البرز نسبت به این رسالت مهم و رفع  مشکلات پیش گفته اقدام عاجل مبذول فرمایند


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است