درخشش معلولان ایرانی در مسابقات پاراآرت آسیایی ژاپن

15 آذر 1392

 


دو معلول هنرمند ايراني در مسابقه بين المللي نقاشي معلولان " پاراآرت توکیو ۲۰۱۳ " ژاپن برگزيده شدند.


 


محمد رضا جهان پناه از لارستان و سمیرا نیک آور از کارآموختگان مجتمع رعد تهران موفق به کسب دیپلم افتخار از دومین دوره مسابقات نقاشی و نمایشگاه پارآرت آسیایی ژاپن در سال ۲۰۱۳ شدند.


 



به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد همزمان با روز جهانی معلولان در مراسم ویژه ای با حضور هنرمندان کشور از برگزیدگان مسابقات نقاشی و نمایشگاه پاراآرت آسیایی ژاپن با اهدا لوح سپاس، هدیه نقدی و کتاب نمایشگاه قدردانی به عمل آمد. همچنین نمايشگاهی از ۱۰ اثر برگزیده براي بازديد علاقه مندان برپا شد.


 



 


بر پایه این گزارش به نقل از امور بین الملل مجتمع رعد مسئولان عالی رتبه کشور ژاپن از آثار هنری هنرمندان ایرانی به ویژه مینیاتورهای هنرمندان دارای معلولیت بازدید کرده اند و آنها را ستوده اند و همه آثار نقاشان ایرانی در کتابی نفیس چاپ شده است.


 


دومین دوره مسابقه نقاشی و خوشنویسی پاراآرت آسیایی ژاپن با عنوان "عبور هنر فراتر از مرزها و معلولیت ها" ویژه هنرمندان دارای معلولیت با هدف افزایش اعتماد به نفس و خود اتکائی افراد معلول از طریق هنر، ارتقاء درک و آگاهی عمومی مرتبط با موضوعات معلولیت و پیشبرد ارتباطات بین المللی میان ۲۰ کشورهای آسیائی برگزار شد.


 














در این رویداد هنری از میان بیش از هزار تابلوی هنری ۹۲ اثر نقاشی از هنرمندان دارای معلولیت کشورهای آسیایی و ۱۳۰ اثر از هنرمندان کشور ژاپن در نمایشگاهی در شهر توکیو به نمایش درآمد که سهم هنرمندان ایرانی ۱۰ اثر راه یافته به نمایشگاه و دو اثر مفتخر به دریافت دیپلم افتخار بود.


 


آثار نقاشی رویا میربد، آرش رزقی بارز، مرجان محمدی، مریم قمی پور، اکرم محمودی، ندا فقیهی، محمد رضا جهان پناه، سمیرا نیک آور، سمیه باقرپور و زهرا فتحعلیان در این دوره به ژاپن ارسال شد تا توانمندی های توان یابان ایرانی در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.


 


 













مجتمع آموزشي،نيكوكاري رعد مسووليت جمع آوري و انتخاب و ارسال اصل آثار هنرمندان را به صورت داوطلبانه برعهده داشت.در این دوره ۱۲۵ معلول هنرمند از شهرهای لارستان، گرگان، کرمان، تهران، یزد، همدان، ساوه، اهواز، کرج، مشهد، شهریار، شهر ری، زنجان ۵۲۷ اثر نقاشي و خوشنویسی را براي شرکت در اين مسابقه بين المللي ارائه کردند.











 


توان یابان مجتمع رعد تهران، کرمان و زنجان بیشترین آثار هنری را از میان مراکز رعد سراسر کشور به این مسابقه ارسال کرده اند.


 


علاقمندان جهت مشاهده آثار به سایت مجتمع رعد به نشانیwww.raad-charity.org مراجعه کنند.


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است