اهدای مدال طلای مخترع برتر جهان به معلولان ایرانی

3 دی 1392


مخترع برتر جهان در سال ۲۰۱۳( در کلاس مهندسی عمران) تازه ترین مدال طلای خود را در حمایت از تحصیل معلولان ایرانی اهدا کرد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، مسعود شفقی مخترع برتر جهان در سال ۲۰۱۳ (در کلاس مهندسی عمران)، مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی را که هفته گذشته به دست آورد برای حمایت از تحصیل معلولان به مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اهدا کرد.



این مخترع جوان ایرانی که سال گذشته هم مدال طلای خود را در حمایت از جامعه پیوند اعضای ایران به دکتر علی اکبر ولایتی اهدا کرده بود، امروز در کنفرانس خبری که در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، یک میلیارد انسان معلول در دنیا وجود دارد؛ البته هرچند این آمار، معلولان اجتماعی همچون متکدیان، کارتن خواب­ها و بی خانمان­ها را نیز در بر می­گیرد، اما توجه به جامعه معلولان در جهان و به­ویژه در کشور عزیزمان ایران، یکی از وظایف هم مردم و هم مسئولان است.


 


وی اظهار داشت: هرچند به عنوان سفیر بین المللی پیوند اعضای ایران با اقشار نیازمند پیوند عضو ارتباط داشته­ام و نیز در جریان نیازهای کودکان مبتلا به بیماری سرطان هستم اما از آنجا که جامعه معلولان ایرانی یا توان­یابان نیاز ویژه به حمایت معنوی دارند، مدال طلای خودم را که تحفه­ای ناقابل است به حمایت از تحصیل معلولان عزیز در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اهدا می­کنم.



شفقی خاطرنشان کرد: توان­یابان ما هرچند به حمایت مادی هم نیاز دارند اما چندین برابر بیشتر به حمایت معنوی احتیاج دارند تا خلاقیت­ها و استعدادهای این عزیزان شکوفا شود و بتوانند خدمات بزرگی به ایران عزیز و حتی جهان ارائه کنند.


 


این مخترع جوان ایرانی با اشاره به حضور متعدد در مسابقات جهانی اختراع در کشورهای مختلف، تصریح کرد: من در مسابقات جهانی اختراعات زیادی شرکت کرده­ام اما همیشه برایم سئوال بوده است که چرا مخترعان، اختراعاتشان در راستای تأمین نیازهای معلولان نیست!


 



شفقی گفت: معلولیت اتفاقی است که برای هر انسان سالمی از جمله خود من ممکن است اتفاق بیفتد. از این رو،  هیچکس نباید خودش را با معلولیت و معلولان غریبه و جدا بداند.


 


وی تاکید کرد که شرایط استاندارد برای فرهنگ­سازی در راستای رعایت حقوق معلولان در جامعه و پرورش خلاقیت و استعدادهای این عزیزان باید فراهم شود و برای تحقق این نیاز ضروری، همه باید دست به دست هم بدهیم.


 


شفقی خاطرنشان کرد: از دل جامعه معلولان ایرانی، نوابغی وجود دارند که باید ذهن آنها مهندسی شود و این نوابغ را کشف کنیم؛ یعنی در حقیقت، باید بر روی آنان مهندسی ذهن صورت گیرد.


 


در آغاز این کنفرانس خبری، مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیئت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، اظهار کرد: از طرح هایی که در حال حاضر در دست بررسی داریم این است که در آینده مرکزی برای پرورش خلاقیت و نوآوری توان یابان به مدیریت مهندس شفقی تأسیس شود.


 



در پایان ایران کنفرانس خبری، نشان زرین مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به پاس حمایت­های معنوی، به مسعود شفقی اهدا شد.


 


گفتنی است مسعود شفقی تا کنون ۱۶ مدال طلای جهانی و۹ جایزه ویژه جهانی در اختراع به دست آورده که «گلوری مدال شیمی ۲۰۱۳ جهان» ( ثبت شده در سایت فدراسیون جهانی مخترعین)، کاپ نابغه کشور مجارستان در سال ۲۰۱۳ و نشان لیاقت کشور کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ از جمله مهم­ترین این جوایز است.


 























 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است