معاون بهزیستی کشور: معلولان بر اساس علایق خود آموزش می بینند

28 تیر 1395

'حسین نحوی نژاد' در آیین افتتاح مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیر و نمایشگاه و فروشگاه دایمی عرضه تولیدات جامعه هدف بهزیستی استان یزد اظهار کرد: تمام مجامع جهانی و سازمان هایی که به صورت بین المللی و علمی با افراد معلول در ارتباط هستند باور دارند که دسترسی و ایجاد استانداردهای خدمات رسانی و توانمندسازی معلولان منجر به یک جامعه پویا می شود.


وی با بیان اینکه پیشگیری فقط مربوط به بروز معلولیتها نیست گفت: برخی معلولیتها بر اثر تصادف ها و بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت بوجود می آید.


وی ادامه داد: معلولیتهای اکتسابی که فراروی جامعه قرار داد قابل حل نیست و زمانی که نقصی در وضعیت اندام یک فرد رخ می دهد باید او را توانمند کرده و به چرخه اقتصاد بازگردانیم.


این مسئول اظهار کرد: امروزه در جوامع به مقوله توانبخشی و توانمندسازی به عنوان موضوعی حقوق بشری توجه می شود؛ توانبخشی موضوعی توسعه ای است و چرخه اقتصاد و اجتماع را رونق می بخشد.


نحوی نژاد افزود: اگر بتوانیم شرایطی در جامعه ایجاد کنیم که ارایه خدمات مبتنی بر جامعه باشد شور و نشاط و سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.


وی از راه اندازی کارگاههای اشتغال حمایت در کشور خبر داد و گفت: این کارگاهها در برخی از استانها راه اندازی شده و در حال گسترش است.


مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیر با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال توسط بخش غیردولتی با اشتغالزایی 65 نفر راه اندازی شده است.


این مجتمع شامل کارگاههای خیاطی است و کارگاه نجاری و طلاسازی آن نیز بزودی راه اندازی خواهد شد.


در این آیین با حضور انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی از سامانه فروش آنلاین تولیدات مددجویان بهزیستی یزد نیز رونمایی شد.


نمایشگاه و فروشگاه دایمی عرضه تولیدات جامعه هدف بهزیستی استان یزد در فضای 500 متر در قالب 22 غرفه شامل صنایع دستی، تابلوبافی، گلسازی، ترمه دوزی برپاشده است.


همچنین ساختمان جدید صدای مشاور یزد با هزینه افزون بر یک میلیارد ریال و زیربنای 70 متر مربع افتتاح شد.


در مجموع 50 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان یزد بهره مند هستند.


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است