۲۰میلیارد ریال یارانه به مراکز غیر دولتی بهزیستی بیرجند پرداخت شد

9 مرداد 1395

حسن شرفی در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر خراسان جنوبی با اشاره به حوزه فعالیت های بهزیستی اظهار کرد: این سازمان در حوزه های حمایتی، توانبخشی و اجتماعی فعالیت می کند.


 


وی با بیان اینکه بخش عمده ای از جامعه هدف بهزیستی را معلولین تشکیل می دهند، بیان کرد: حوزه های اجتماعی نیز شامل زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی و مهدهای کودک هستند.


 


توانمندسازی اولویت نخست بهزیستی است


 


مدیر بهزیستی بیرجند با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به نوعی با بدنه جامعه و مردم از ابتدای تولد تا سالمندی ارتباط دارد، عنوان داشت: این سازمان در بسیاری از بخش ها نیازمند همکاری سایر دستگاه هاست.


 


شرفی با اشاره به اینکه در حوزه کودکان خیابانی ۱۲ دستگاه در کنار بهزیستی مسئول هستند، بیان داشت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی همه دستگاه ها باید ورود پیدا کنند چراکه اگر جلوی آن گرفته نشود برای کل جامعه مشکل ساز خواهد بود.


 


وی، توانمندسازی جامعه هدف را از اهداف اصلی بهزیستی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه اشتغال این است که فرهنگ کار در جامعه تغییر کرده است.


 


مدیر بهزیستی بیرجند با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ کار در جامعه، گفت: در حال حاضر همه جویندگان کار و حتی جامعه هدف بهزیستی به دنبال کارهای دولتی هستند که این فرهنگ باید تغییر یابد.


 


شرفی با انتقاد از اینکه در حال حاضر نگاه جامعه به مجموعه بهزیستی تنها حمایتی است، بیان داشت: خیلی از افراد احساس می کنند که وظیفه بهزیستی کمک های جزئی به جامعه هدف است در حالی که هدف نخست بهزیستی برای جامعه هدف توانمندسازی آن ها بوده که باید در جامعه احیا شود.


 


هدف بهزیستی کمک های مستمری به تنهایی نیست


 


وی ادامه داد: هدف بهزیستی کمک های مستمری به تنهایی نیست و در کنار آن توانمندسازی به صورت جدی دنبال خواهد شد.


 


مدیر بهزیستی بیرجند با بیان اینکه در بحث پیشگیری نیز خدمات مشاوره ژنتیک به صورت جدی دنبال می شود، بیان داشت: در خراسان جنوبی آمار ازدواج های فامیلی که یکی از عوامل بروز معلولیت است بالا بوده که باید فرهنگ سازی در جهت کاهش این ازدواج ها صورت گیرد.


 


شرفی با بیان اینکه به طور حتم ۵۳ هزار تومانی که به عنوان کمک مستمری به جامعه هدف پرداخت می شود رافع هیچ کس نیست، اضافه کرد: از همین رو برنامه های پیشگیرانه اهمیت آن خیلی بالاتر از برنامه های حمایتی است.


 


وی از فعالیت ۱۵۳ مرکز و موسسه غیر دولتی زیر مجموعه بهزیستی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در قالب یارانه به این مراکز کمک شده است.


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است