حمایت از معلولان با توانمندی خاص اولویت بهزیستی دیواندره است

29 تیر 1395

ناصر کریمیان پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب عشق پشتیبان و گلاره نوشته نویسنده معلول دیواندره‌ای اظهار کرد: بهزیستی منشا خدمات زیادی به جامعه هدف خود بوده و تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان را با بهره‌گیری از هر بستری دنبال می‌کند.


 


وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان اجرای طرح سی‌پی‌ار یا همان توانبخشی مبتنی بر جامعه ازجمله برنامه‌های بهزیستی در این راستا است، خاطرنشان کرد: حمایت از معلولینی که دچار معلولیت هستند، اما توانمندی خاصی دارند از دیگر اولویت‌های بهزیستی در سطح شهرستان دیواندره است.


 


رئیس بهزیستی دیواندره با اشاره به توفیقات ورزشی، فرهنگی و غیره‌ای که معلولین در این شهرستان طی سال‌های اخیر کسب کرده‌اند خاطرنشان کرد: فتح ارتفاعات چهل‌چشمه توسط یکی از معلولین دیواندره‌ای و تدوین یک رمان توسط دیگر معلول توانمند این شهرستان مصادق واقعی معنی کردن این جمله که معلولیت ناتوانی نیست بلکه محدودیت است هستند.


 


وی بر حمایت هرچه بیشتر از معلولین به منظور توانمندسازی آنان تاکید کرد و گفت: نگاه جامعه به معلولین نباید یک نگاه ترحم‌آمیز باشد.


 


به گفته وی، معلولین این شهرستان با انجام این حرکت نشان دادن که می‌توانند محدودیت‌ها را از بین ببرند پس باید به آنها اعتماد کرد.


 


رئیس بهزیستی دیواندره در ادامه با اشاره به حمایت بهزیستی از 865 معلول در شهرستان دیواندره گفت: پرداخت مستمری، پرداخت هزینه‌های درمانی، شهریه دانش‌آموزان، کمک هزینه مناسب سازی اماکن، حق پرستاری و تامین وسایل توانبخشی و مشاوره از جمله خدماتی است که به جامعه معلولین در این شهرستان ارائه می‌شود.


 


به گفته وی، کمیته مناسب سازی در این شهرستان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم از طریق این کمیته بستر رفع مشکلات این حوزه را در شهرستان فراهم سازیم.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است