مسئولان به معلولان به عنوان شهروند درجه 2 نگاه نکنند

28 تیر 1395

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: معلولیت جسمی و ظاهری معلولان جامعه نباید زمینه‌ساز انزوای اجتماعی آنها شود.


 


مهرداد نادری‌فر در جشن معلولان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شده بود، با بیان اینکه جامعه باید با فراهم کردن شرایط محیطی از گوشه‌گیری و انزای معلولان جلوگیری کند، افزود: در صورتی‌که ارتباط اجتماعی معلول و جامعه از بین برود و تمایلی به ایجاد ارتباط با محیط نداشته باشد، خطرناک‌ترین وضعیت برای معلول اتفاق می‌افتد.


 


وی ادامه داد: جامعه و مسئولان می‌توانند با تصویب قوانینی از انزوا و گوشه‌گیری معلولان جلوگیری کرده و زمینه را برای فعالیت‌های اجتماعی آنها فراهم کنند.


 


نادری‌فر تصریح کرد: عوامل محیطی همچون ساختار فیزیکی پارک‌ها و فضاهای عمومی نباید به گونه‌ای باشد که تردد را برای این افراد دشوار کرده و مانع حضورشان در جامعه شود.


 


وی نوع نگاه افراد جامعه، مسئولان و خانواده را در گوشه‌گیری و انزوای آنها موثر دانست و عنوان کرد: نگاه ترحم‌آمیز به این افراد مانع از فعالیت‌های اجتماعی آنها می‌شود.


 


مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خاطرنشان کرد: مسئولان نباید به معلولان به عنوان شهروند درجه 2 نگاه کنند بلکه این افراد نیاز به توجه خاص نداشته و خواسته‌ای بیشتر از حقوق خود طلب نمی‌کنند بنابراین با کمال کرامت و حفظ عزت نفس باید با آنها رفتار کرد.


 


وی به تدوین برنامه‌های اجتماع‌محور جامعه معلولان تاکید کرد و افزود: مسئولان جامعه، خود معلولان و خانواده‌های آنها اجتماع‌محور بودن معلولان را فراهم کنند.


 



نادری‌فر تصریح کرد: خداوند هیچ تبعیضی در آفرینش انسان‌ها قائل نشده است، اگر معلولان از نقص ظاهری رنج می‌برند به طور قطع پتانسیل و توانمندی‌های دیگری در وجودشان نهاده شده که باید از ظرفیت‌های درونی خود در جهت شکوفایی استعدادها استفاده کند.


 


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است