برگزاري جشن گلريزان به نفع توان‌يابان رعد

16 بهمن 1393



همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي به پيشنهاد و همت سازمان ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري استان تهران آيين گلريزان مؤسسات خيريه به نفع كار‌آموزان و هنر‌جويان مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومي مجتمع رعد، در اين مراسم كه جمعي از نيكوكاران و شهروندان حضور داشتند، مهندس احمد ميرزاخاني رئيس هيأت مديره با اشاره به ابتكار پسنديده سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران براي حمايت از مؤسسات خيريه، افزود: از آنجا كه بهبود كيفيت زندگي افراد داراي معلوليت اصلي‌ترين رسالت مؤسسه رعد محسوب مي‌شود براي نيل به اين مقصود از آموزش منجر به اشتغال استفاده كرديم و در طول 3 دهه حدود 6000 نفر كار‌آموز را آموزش داديم و درصدي از آنها را به بازار كار معرفي كرديم.


 


وي با تأكيد بر اهداف سازمان ميراث فرهنگي كه حمايت از هنرمندان ناشناخته و كمك به رونق صنايع دستي است، ‌افزود: ‌هنر‌جويان رعد با وجود محدوديت‌هاي ‌جسمي و حركتي از استعداد قابل تحسيني بهره‌مند هستند و اين مسأله به خوبي از محصولاتي كه آنها توليد كرده و نمونه‌هاي آن در فروشگاه رعد وجود دارد، قابل مشاهده است. رئيس هيأت مديره رعد با بيان فرصت‌هايي كه همكاري با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي‌توانند براي توان‌يابان رعد فراهم كند، ‌افزود: اختصاص غرفه عرضه صنايع دستي در نمايشگاه‌هايي كه توسط آن سازمان برگزار مي‌شود پيش بيني اجراي دوره‌هاي بلند مدت گردشگري براي افراد داراي معلوليت در قالب دانشگاه جامع علمي كاربردي كه به اشتغال آنها كمك مي‌كند.


 


در ادامه اين مراسم رجب علي خسرو آبادي مشاور رئيس سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري و مديركل استان تهران ضمن تبريك فرا رسيدن ايام دهه فجر انقلاب اسلامي، افزود: طرحي در حال اجرا داريم كه با همكاري شهرداري تهران در 5 نقطه شهر بازارچه‌هاي دائمي صنايع دستي افتتاح كنيم و چنانچه اين طرح اجرا شود، قطعاً تعدادي از غرفه ها به هنرمندان توان‌ياب اختصاص خواهد يافت.


 


وي با اشاره به فضيلت گره‌گشايي ازكار ديگران در آموزه‌هاي ديني، افزود: در فرهنگ ما حجم كار خير و نيكوكاري مهم نيست در مقابل مشي نيكوكار و فرهنگ كار خير بسيار اهميت دارد از اين رو نيكوكاري يكي از مهم­ترين ميراث‌هاي فرهنگي ايرانيان محسوب مي‌شود.


 


مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران با استقبال از پيشنهادهاي مطرح شده توسط رئيس هيأت مديره مجتمع رعد، افزود: ‌اداره كل استان تهران آمادگي دارد در زمينه توانمند­سازي افراد داراي معلوليت هر گونه همكاري كه لازم باشد، انجام ددهد.


 


در ادامه اين مراسم گروه موسيقي همنوا با اجراي چند قطعه از آثار موسيقي سنتي گوشه‌اي از فعاليت‌هاي هنري خود را به نمايش گذاشت و در پايان تعدادي از شركت كنندگان كمك‌هاي خود را به خيريه رعد اهدا كردند.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است