حضور کارآموزان خیریه رعد در مراسم روز جهانی جوان

22 مرداد 1394


جوانان دارای معلولیت خیریه رعد به دعوت انجمن سلامت خانواده ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی جوان که با مشارکت انجمن فعال­های حوزه معلولان در مرکز مشارکت­های فرهنگی هنری شهرداری منطقه 6 تهران برگزار شد، شرکت کردند.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ در ابتدای مراسم دکتر شهرام ضرابیان مدیر عامل انجمن سلامت خانواده ایران با خیر مقدم به میهمانان درباره روز جهانی جوان به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن بر شمردن خطراتی جوانان امروز را در زمینه بیماری­های غیر واگیر تهدید می­کند، چند توصیه بهداشتی ارایه کرد.


 


در ادامه با حضور تعدادی از کارآموزان واحد آموزش خیریه رعد و اعضای کانون ناشنوایان ایران، انجمن­های نابینایان ایران و برای­تونیک میزگرد بررسی نقش ورزش درپیشگیری از رفتارهای پرخطر را با مشارکت دکتر مهدی صدق آذر، دکتر محمد رضا ایران نژاد و پریما حکام­زاده سفیر حسن نیت انجمن سلامت خانواده ایران برگزار کردند.


 


سپس کارشناسان حاضر به پرسش­های حضار در ارتباط با تاثیر ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و نقش پیشگیرانه ورزش در رفتارهای اجتماعی پاسخ دادند.


 


در بخش دیگری از مراسم توسط کارشناس انجمن برای­تونیک این رشته ورزشی به حاضران معرفی شد. رشته ورزشی برای­تونیک در اوایل دهه 1380 توسط یاسمن موئدی یک ایرانی فعال در امور اجتماعی فرهنگی، نیکوکاری و ورزشی با ترکیب قوانین کدگذاری حروف الفبا با اجرای تمرینات ورزشی به نام  برای­تونیک ابداع شد.





وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی در سال 1391 این ورزش را به رسمیت شناخت و در سال 1392 انجمن ­ونیک زیر مجموعه فدراسیون ورزش­های همگانی فعالیت خود را آغاز کرد.


 


برگزاری مسابقه هنری جذاب و تاثیرگذاری با استفاده از مبانی تئاتر درمانی با اجرای شهرزاد رحیمی کارشناس جوانان و داوطلبان انجمن بخش دیگری از برنامه بود. این مسابقه به منظور تشویق میهمانان جوان دارای معلولیت حاضر در مراسم به پذیرش نقش­ های اجتماعی و مشارکت در برنامه برگزار شد و در این بخش توان یابان در 3 گروه با هم به رقابت پرداختند که هر گروه یک نقش اجتماعی مثل کاشت داوطلبانه نهال را به صورت پانتمیم اجرا کردند با انتخاب حاضران برندگان این رقابت معرفی و تشویق شدند.


 


در پایان مراسم پس از اهدای جوایز برگزیدگان توسط دکتر شهرام ضرابیان به رسم یادبود لوح گرامیداشت روز جهانی جوان توسط میهمانان امضا شد که محمد رضا دشتی به نمایندگی از خیریه رعد این لوح یادبود را امضا کرد.



 


کیمیا شرافتی، محسن مرتضوی، آبتین معمار و مینو خنتان و علیرضا علینقیان از جمله توان­یابان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد حاضر در این مراسم بودند.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است