کپسول گاز مانعی برای ارائه خدمات تاکسی به معلولین با ویلچر است

17 بهمن 1394

سعید فانی: با اشاره به آخرین وضعیت معلولین در شهر شیراز، گفت: در راستای اقدامات انجام شده پیرامون مناسب سازی و رفع موانع معماری در استان فارس که چند سالی از شروع آن می گذرد طی رایزنی هایی که با شهرداری شیراز و همچنین سازمان اتوبوسرانی در خصوص مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شیراز انجام شد خوشبختانه ۵۰ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده جهت استفاده معلولین و جانبازان ویلچری خریداری و در شهر شیراز به بهره برداری رسید.


 


وی ادامه داد: همچنین قرار داد خرید ۲۸۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست اجرا است که در آینده نزدیک اضافه می شود.


 


رئیس شورای هماهنگی تشکل های معلولین فارس با اشاره به اینکه شهر شیراز در بحث ارائه خدمات به معلولین در جایگاه مناسبی قرار دارد، گفت: خوشبختانه نگاه امروز با جامعه معلولین و خدمات رسانی به آنها با گذشته تفاوت چشمگیر داشته به خصوص در بحث حمل و نقل عمومی که اتوبوس های ویژه در حال فعالیت است.


 


فانی ادامه داد: هرچند که همچنان مشکلات زیادی وجود دارد و باید برای رفع آنها اقدام کنیم به خصوص در کمبود تاکسی برای معلولان ویلچری باید برنامه ریزی دقیق داشت.


 


وی تصریح کرد: وجود کپسولهای گاز در صندوق تاکسی های سطح شهر مانعی بزرگ برای سوار کردن معلولان با ویلچر است و در این حال معلولین باید زمان زیادی را در کنار خیابان بمانند.


 


رئیس شورای هماهنگی تشکل های معلولین فارس ادامه داد: طی سالهای گذشته قرار بود که یک شرکت حمل و نقل اقدام به خرید ون های مناسب سازی شده برای تردد معلولین با ویچر در سطح شهر کند که متاسفانه این مهم نیز تاکنون انجام نشده است.


 


منبع : مهر


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است