لاریجانی: برای معلولان باید در زمینه های مختلف سرمایه گذاری شود

26 بهمن 1394

کلیات قانون جامع حمایت از معلولان هفته دوم بهمن ماه امسال در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.


علی لاریجانی روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز توانبخشی رضوی در قم با بیان اینکه در بودجه سالیانه کشور به اندازه کافی در مسائل بهزیستی سرمایه گذاری نشده است، افزود: با توجه به شرایط سختی که در آن قرار داشتیم به بهزیستی کمک کرده ایم و امیدواریم در شرایط آینده که گشایش بهتری به وجود می آید بودجه و کمک به این سازمان نیز بهتر شود و در شرایط استاندارد قرار گیرد.


وی ادامه داد: باید به مساله سختی کار افرادی که در بهزیستی و خدمت رسانی به معلولان تلاش می کنند رسیدگی و به آنها کمک کنیم تا این مساله هم رفع شود.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: خیران از گذشته در کارهای متنوع از جمله بهزیستی، آموزش وپرورش و بهداشت و درمان حضور خوب داشته اند و با همت مراکز مختلف در زمینه های گوناگون احداث کرده اند.


لاریجانی، افتتاح مراکز گوناگون خدماتی از جمله مرکز توانبخشی رضوی که با حمایت خیران به بهره برداری رسید را به فال نیک گرفت و گفت: هرچند خدمت رسانی به معلولان از وظایف دولت است اما حضور خیران سرعت و کیفیت کار را افزایش می دهد.


رئیس قوه مقننه همچنین از حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران به دلیل ورود در کارهای خیر تقدیر کرد و افزود: حضور ایشان باعث آبادانی و توسعه در کارهای خیر بوده است.


لاریجانی در پایان با آرزوی توفیق برای خانواده مرحوم سید مهدی رضوی (از خیران استان قم) که در راه اندازی مرکز توانبخشی رضوی فعالیت زیادی داشتند ابراز امیدواری کرد که این مرکز بتواند بخشی از مشکلات توانبخشی به معلولان استان را رفع کند.


مرکز توانبخشی رضوی، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران، مسئولان استانی و جمعی از خیران استان به بهره برداری رسید.


عملیات اجرایی این مرکز از سال 1389 در زمینی به مساحت چهار هزار و 600 متر با استفاده از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم و حمایت های خیران و خانواده سید مهدی رضوی(از خیران استان قم) آغاز شد.


زیربنای مرکز توانبخشی رضوی یک هزار و 600 متر مربع است که ظرفیت نگهداری 60 معلول جسمی، حرکتی و ذهنی زیر 14 سال را دارد.


لاریجانی و مسئولان بعد از آیین افتتاح مرکز توانبخشی رضوی از بخش های مختلف این مرکز بازدید کردند.


همچنین در این آیین از خانواده مرحوم سید مهدی رضوی و سه تن از پرستاران بهزیستی قم با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد


 


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است