زندگی شگفت انگیز یک معلول 90 درصد مستند شد

29 بهمن 1394

آرش حسنلو کارگردان مستند «با یک بال هم می شود پرواز کرد» درباره تولید این مستند توضیح داد: 400 نفر در دنیا هستند که به عنوان انسان های سنگی شناخته می شوند. از این تعداد 10 نفر در ایران هستند و خانم فریبا نظری یکی از آنها است که 90 درصد معلولیت دارد و در شهرستان ابهر زندگی می کند.


وی افزود: بدن او از فک به پایین شبیه یک سنگ است و توان هیچ حرکتی ندارد. حتی زمان خوردن غذا، دندان های او تکان نمی خورد. ولی نکته جالب اینجا است که او با وجود این معضل، در رشته روانپزشکی فارغ التحصیل شده است و موسسه خیریه فاطمه الزهرا را راه اندازی کرده و موفق به کارآفرینی برای 12 تا 14 هزار نفر معلول شده است.


کارگردان «با یک بال هم می شود پرواز کرد» یادآور شد: او به قدری در شهرستان خود توانمند و مفید است که از فرماندار و شهردار گرفته تا امام جمعه شهر او را قبول دارند و می شناسند. او یک الگو برای همه افراد و سمبلی برای امید است.


حسنلو ادامه داد: نظری از این رو سراغ رشته روانشناسی رفته چون فکر میکرده با وجود محدودیت جسمی فقط در این رشته می تواند رشد کند. او موفق شده به بسیاری از معلولان نیز روحیه بدهد و امید را در دلشان زنده کند.


وی تأکید کرد: او تا سن 6 سالگی سالم بوده و سپس به این بیماری دچار شده است. خانواده اش نیز رهایش کرده اند و او در بهزیستی بزرگ شده است. یکی از کارهای جالب او که خلاقیتی در سطح جهان به حساب می آید، این است که او یک عقب مانده ذهنی به نام محترم را که 37 ساله است، تربیت کرده و این دو در کنار هم شبیه کار و اندیشه هستند. نظری ذهن خود را به کار می اندازد و محترم کارهایش را انجام می دهد.


کارگردان «با یک بال هم می شود پرواز کرد» در پایان گفت: زمانی که نظری دچار این بیماری شده بود، دکتر گفته بود او تا 5، 6 ماه بیشتر زنده نمی ماند. جالب اینکه هنوز هم پزشکان همین نظر را دارند! نظری به خواست خدا زنده مانده تا الگویی برای دیگران باشد.


«با یک بال هم می شود پرواز کرد» جمعه 30 بهمن ماه ساعت 17:30 روی آنتن می رود و شنبه 1 اسفند ساعت 12:30 بازپخش می شود.


 


 


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است