موسیقی‌درمانی در مراکز توان‌بخشی اردبیل استفاده شود

7 اسفند 1394

بهزاد ستاری در بازدید از مراکز توان‌بخشی اردبیل گفت: مراکز توان‌بخشی باید بتواند متناسب با اقتضائات و نیازهای روز معلولان نسبت به نگه‌داری و توانمندسازی از آن‌ها اقدام کند.


 


ستاری با اذعان به فعالیت ۳۱ مرکز آموزشی، توان‌بخشی و حرفه‌آموزی روزانه و شبانه معلولان، ادامه داد: ازجمله انتظار می‌رود مربیان و مشاوران مراکز با مطالعات مستمر اطلاعات به روز داشته و نسبت به استفاده از شیوه‌ها و تکنیک‌های جدی اقدام کنند.


 


مدیرکل بهزیستی استان بهترین شکل از نگه‌داری از معلولان را با همکاری خانواده وی دانست و تأکید کرد: درعین‌حال در مراکز توان‌بخشی و نگه‌داری خدمات مختلفی ازجمله ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، خدمات توان‌بخشی شامل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و کاردرمانی، توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی و توان‌بخشی خانواده‌های معلول مورد تأکید است.


 


وی افزود: درعین‌حال خدمات بهزیستی به موارد ذکر شده بسنده نشده است و در پرداخت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی، هزینه‌های درمانی، مناسب‌سازی منزل و خودرو معلول، هزینه‌های ایاب و ذهاب، هزینه‌های بهبود تغذیه و هزینه‌های معیشتی معلولان تحت حمایت هستند.


 


ستاری با اشاره به انجام مطالعات گسترده در خصوص علل معلولیت، اضافه کرد: علاوه بر این پایش پرونده‌های معلولان در دستور کار قرار گرفته است.


 


مدیرکل بهزیستی استان درعین‌حال آموزش مستمر کارکنان مراکز توان‌بخشی و نگه‌داری را تأکید کرد و گفت: در این راستا متناسب با استانداردهای روز عمل می‌شود تا مربیان و مشاوران بااطلاع کامل نسبت به حمایت از معلول اقدام کنند.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است