نمایشگاه عکس موانع گردشگری معلولان برپا شد

8 اسفند 1394

این نمایشگاه در راهرو اصلی سازمان از چهارم اسفند به مدت ده روز برپا شد مدیرعامل انجمن معلولان پارس در این خصوص گفت: به دلیل مشکلات و گرفتاری‌های کاری، مالی و درمانی و ده‌ها معضل دیگر که معلولان و سالمندان کشور با آن مواجه هستند، حضور فعال و تلاش معاش و زندگی برای آنها دشوار است، اگر فرصتی هم برای مسافرت و گردش و تفریح فراهم شود، موانع عدیده معماری این امکان را برای بیشتر کسانی که از معلولیت و محدودیت‌های حرکتی و حسی رنج می‌برند ناممکن یا با سختی‌ها بسیار همراه می‌کند که لذت سفر و تفریح را برای این افراد و همراهانشان با تلخی همراه می کند.


 


محمداسمعیل شیخ قرایی افزود: بعداز گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب و رشد و گسترش چشم گیر امکانات رفاهی کشور متاسفانه چنانچه باید و شاید برای رفع موانع معماری در سطح شهر و اماکن عمومی و مراکز گردشگری و... اقدامی صورت نگرفته است.


 


امیدواریم این حرکت سازمان میراث فرهنگی شروعی باشد برای این مهم و با توجه به رفع تحریم‌ها و امید به گسترش فعالیت‌های اقتصادی و رونق صنعت گردشگری، رفع این موانع و فراهم آوردن تسهیلات لازم برای گردشگری افراد معلول و سالمند (پاراتور) مورد توجه قرار بگیرد.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است