زهرا نعمتی به عنوان مشاور امور ورزشی استاندار کرمان منصوب شد

11 اسفند 1394

در جلسه انعقاد تفاهم نامه زهرا نعمتی با باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان، طی حکمی از سوی علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان مشاور امور ورزشی استاندار کرمان منصوب شد.


 


در متن این حکم آمده است؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت کسب سهمیه و افتخار بزرگ پرچمداری کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو و با عنایت به مراتب افتخارات جهانی سرکارعالی، بدین وسیله به عنوان مشاور اینجانب در امور ورزش منصوب می شوید.


 


امید است با تلاش و پشتکار شما شاهد تقویت و توسعه بیش از پیش ورزش همگانی و قهرمانی در بین جوانان به ویژه زنان و دختران در استان کرمان باشیم.


 


توفیق روزافزون، سعادت و سلامت شما را از درگاه خداوند منان مسئلت دارد.


 


گفتی است؛ زهرا نعمتی اولین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک کسب سهمیه کند (در ریو ۲۰۱۶) وی همچنین با تصمیم کمیته ملی المپیک ایران به عنوان پرچمدار ایرانی در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ انتخاب شد. با این حساب اواولین بانوی مسلمان معلول است که پرچمدار کاروان المپیک یک کشور شده است.


 


سفیر صلح سازمان یونسکو، جزو ۲۵ رویداد برتر پارالمپیک جهان در طول ۲۵ سال، سخنرانی در سازمان ملل به عنوان نماینده ورزشی معلولان جهان، دریافت جایزه اسپورت آکورد به عنوان ورزشکار برتر سال، دریافت تندیس و دیپلم افتخار از کمیته پارالمپیک آسیا به عنوان ورزشکار زن برتر سال، جزو ۵۰ چهره تاثیرگذار ورزش پارالمپیک جهان، جزو ۱۰ تیرانداز برتر جهان، جزو ۱۰ رویداد برتر پارالمپیک ۲۰۱۲، الگوی زنان ورزشکار مسلمان و ورزشکار برتر سال از طرف سازمان حمایت از ورزش جهان از عناوین جهانی زهرا نعمتی است.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است