سالن ورزشی برای ورزشکاران ناشنوا نداریم

16 فروردین 1395

علیرضا آلویی : در استان اصفهان ورزشکاران ناشنوا در بیشتر رشته‌های ورزشی همانند فوتبال، فوتسال، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی و شطرنج فعالیت دارند.


 


وی با ابراز رضایت از عملکرد هیئت در سال گذشته افزود: در سال 94، در مجموع 35 ملی‌پوش در رشته‌های مختلف داشتیم که 105 اعزام به اردوهای تیم ملی انجام شد که یک مدال طلا در رشته تکواندو، دو نقره و برنز در رشته دوومیدانی بازی‌های آسیایی به دست آمد.


 


دبیر هیئت ناشنوایان استان اصفهان بابیان اینکه هیئت ناشنوایان سالنی برای ورزشکارانش در اختیار ندارد، یادآور شد: نبود سالن تمرینی، مشکلات زیادی را برای ورزشکاران به وجود آورده است و در حال حاضر تنها سالن‌های بهزیستی را در اختیار داریم.


 


وی تأکید کرد: با حضور مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در رأس هیئت، تحول زیادی در حوزه ورزش ناشنوایان ایجاد شده است که می‌توان به بازسازی دفتر هیئت با هزینه 60 میلیون تومانی اشاره کرد.


 


آلویی اضافه کرد: هزینه‌های جاری هیئت ناشنوایان به دلیل تعداد زیاد ورزشکاران تحت پوشش زیاد است و تاکنون با حمایت‌های بهزیستی و خیران، توانسته‌ایم، هیئت را اداره کنیم.


 


این مقام مسئول به میزبانی اصفهان برای اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزبانی اردوی تیم ملی را بر عهده گرفتیم و حدود 20 میلیون تومان نیز هزینه این میزبانی شد اما فدراسیون ناشنوایان، هزینه را متحمل نشد تا خرج روی دوش هیئت اصفهان بیفتد.


 


دبیر هیئت ناشنوایان استان اصفهان با بیان اینکه طرح استعدادیابی در رشته‌های ورزشی مختلف در دستور کار هیئت قرار دارد، بیان داشت: با همکاری آموزش‌ و پرورش استثنایی، به‌ زودی طرح استعدادیابی بسکتبال با حضور نماینده فدراسیون انجام می‌شود و سپس در رشته هندبال، نیز این طرح را اجرایی خواهیم کرد و در آینده در مورد سایر رشته‌های ورزشی نیز برنامه استعدادیابی خواهیم داشت.


 


منبع :فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است