نصب تابلوی ویژه نابینایان در خطوط بی.آر.تی

17 فروردین 1395

صبح امروز با حضور پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، برای اولین بار در ایران تابلوی بریل (راهنمای افراد کم‌بینا و نابینا) در ایستگاه بی.آر.تی آیت نصب و مقرر شد ظرف دو ماه آینده تمامی ایستگاه های خط یک به این تابلو مجهز شوند.


 


سنندجی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در بازدیدهایی که از کشورهای دیگر داشتیم در بعضی ایستگاه های اتوبوس و مترو تابلوهایی تحت عنوان بریل مشاهده کردیم که شرایط خوبی را برای نابینایان ایجاد کرده بود. به همین منظور ما نمونه خارجی را به کشور آوردیم و بومی کردیم.


 


مدیرعامل اتوبوسرانی افزود: علی رغم اینکه ساخت تابلو سخت بود خوشخبتانه از آذرماه سال 94 شروع به کار کردیم و از اسفند 94 مراحل نصب را انجام دادیم.


 


وی تصریح کرد: در حال حاضر در طول خط یک 31 ایستگاه داریم که 4 ایستگاه مجهز به تابلوی خط بریل است و طی دو سه روز آینده نقص های این تابلو برطرف می شود و یکی دو ماه آینده تمامی ایستگاه های بی.آر.تی خط یک به این تابلو مجهز می شود و همچنین امیدواریم در سایر خطوط مترو و بی.آر.تی این تابلوها نصب شود.


 


به گفته سنندجی، شرکت واحد اتوبوسرانی بر اساس نظر شورای اسلامی شهر تهران قصد دارد خدماتی را برای همه معلولین سطح شهر فراهم کند که مانند افراد عادی از امکانات شهر استفاده کنند.


 


وی همچنین خبر داد: طرح بعدی اتوبوسرانی این است که اتوبوس های بی.آر.تی را مجهز به اپراتور کند تا معلولان و تمامی افراد بتوانند از قرار گرفتن در ایستگاه ها آگاهی یابند.


 


بنابراین گزارش، از یک فرد نابینا برای بیان نواقص تابلوی نابینایان ایستگاه آیت دعوت شده بود که وی ایرادات را بیان کرد و سنندجی دستور داد تا نسبت به رفع آن اقدام شود.


 


 


منبع : جماران

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است