اعلام فراخوان ثبت‌نام مسکن مهر ویژه معلولان/ خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در لیست هستند

18 فروردین 1395

قاسم عبدالله‌زاده قائم مقام توانمندسازی ومشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی : در رابطه با تامین مسکن معلولان و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اظهار داشت: رویکرد جدید ریاست سازمان بهزیستی در برنامه‌های اجتماعی سازمان رویکرد توانبخشی، پیشگیری و توانمندسازی است.


 


وی افزود: یکی از مولفه‌های مهم در بحث توانمندسازی تامین مسکن خانواده‌ها است و تهران کلانشهری است که معضل مسکن در بین همه خانواده‌های آن مشهود است.


 


قائم مقام توانمندسازی ومشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: بر اساس مکاتبه‌ای که ریاست سازمان بهزیستی با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید هشتگرد و پرند قول مساعد داده شد که خانواده ها اعم از خانوادهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و همه افراد اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار و فرزندان ترخیصی که مشکل مسکن دارند در طرح مسکن مهر دو شهر جدید پرند و هشتگرد ثبت‌نام کنند.


 


عبدالله‌زاده در ادامه تصریح کرد: سازمان بهزیستی افرادی را که واجد شرایط ثبت‌نام هستند اعلام فراخوان می‌کند تا آن‌ها با مراجعه به شرکت عمران در مسکن مهر دو شهر هشتگرد و پرند ثبت‌نام کنند.


 


وی افزود: شرکت‌های مادر تخصصی عمران به ما قول مساعد دادند تا به تعداد تمامی افراد در نوبت ثبت‌نام و واجد شرایط مسکن تامین کنند.


 


قائم مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی به خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و احیانا دارای یک فرزند معلول هستند 8 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌دهد و این واحدها بین 25 تا 30 میلیون تومان تسهیلات بانکی خواهد داشت.


 


عبدالله‌زاده در ادامه تصریح کرد: البته این بستگی به متراژ واحدهای مسکونی دارد که بین 15 تا 30 میلیون تومان هم سهم آورده خواهد داشت که خود خانواده‌های متقاضی مسکن باید تقبل کنند.


 


وی افزود: براساس تفاهمی که با بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن‌ساز داشتیم برای خانواده‌های دارای دو معلول حدود 30 میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است که خانواده‌ها می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.


 


قائم مقام توانمندسازی ومشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: براساس تایید شرکت‌های مادر تخصصی عمران و اعلام اسامی توسط آن‌ها مقدمات کار فراهم می‌شود .


 


عبدالله‌زاده تصریح کرد: خانواده‌ها از همین الان فرصت دارند تا برای ثبت‌نام مسکن مهر دو شهر هشتگرد و پرند اقدام کنند تا سریع‌تر به نتیجه برسند و مدت یک تا دو ماه فرصت مناسبی برای ثبت‌نام آن‌ها است.


 


وی افزود: تمامی کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و دارای پرونده هستند و تا به حال از تسهیلات و امکانات و زمین‌های دولتی استفاده نکردند می‌توانند مستقیما به شرکت‌های مادر تخصصی عمران شهرهای هشتگرد و پرند مراجعه کنند و در طرح مسکن مهر سازمان ثبت‌نام کنند.


 


قائم مقام توانمندسازی ومشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: به این ترتیب ما می‌توانیم با همکاری شرکت‌های مادر تخصصی عمران ظرف امسال تمامی افراد واجد شرایط را در واحدهای خالی جانمایی کنیم.


 


عبدالله‌زاده در رابطه با ظرفیت ثبت‌نام مسکن مهر تصریح کرد: تعداد خاصی تاکنون اعلام نشده است و پیش‌بینی ما براین است که شاید این تعداد بالای 4 یا 5 هزار واحد خالی باشد.


 


وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که از مجموعه استان تهران در دست داریم حدود 2 هزار نفر در نوبت ثبت‌نام و تامین مسکن هستند که طبق توافق ما باید با مشکل مسکن جامعه هدف سازمان بهزیستی که در راس آن معلولان قرار دارند، حل شود.


 


‍‍ قائم مقام توانمندسازی ومشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: پیش‌بینی ما بر این است که همه کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران و البرز هستند در مسکن مهر دو شهر هشتگرد و پرند ساکن شوند.


 


عبدالله‌زاده در ادامه تصریح کرد: ستاد مسکن سازمان بهزیستی قطعا واحدهایی را که شرکت‌های مادر تخصصی عمران اعلام کرده است را بازبینی می‌کند.


 


وی افزود: همه خانواده‌ها و افرادی که واجد شرایط دریافت واحدهای مسکونی مهر هستند و دارای معلولیت شدید نیز نیستند و قطعا تعدادی از آن‌ها ممکن است نابینا، ناشنوا، زن سرپرست خانوار و یا فرزند ترخیصی باشند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.


 


قائم مقام توانمندسازی ومشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سعی می‌کنیم تا تمامی افرادی که دارای معلولیت شدید هستند را در واحدها و طبقات پایین‌تر جانمایی کنیم و اگر گروه فنی و مهندسی ما نظر دهند که بلوک یا واحدهای نیازمند مناسب‌سازی است قطعا مکاتبه‌ می‌کنیم و اقدامات لازم را جهت بهبود وضعیت این واحدها انجام می‌دهیم.


 


عبدالله‌زاده تصریح کرد: شرکت‌های مادر تخصصی عمران نهایت همکاری را با سازمان بهزیستی دارند تا این واحد‌ها متناسب با شرایط جامعه هدف که معلولان هستند مناسب‌سازی شود و در نهایت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.


 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است